آفتاب

یک فعال دانشجویی: مردم متناسب با شاخص‌های مدنظر خود به دولت اعتماد می‌کنند

یک فعال دانشجویی: مردم متناسب با شاخص‌های مدنظر خود به دولت اعتماد می‌کنند

یک عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مردم بر اساس شاخصه‌های مدنظرشان دولت را قضاوت کرده و به آنان اعتماد می‌کنند یا از اعتمادشان می‌کاهند.

مسعود سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: مردم متناسب با هنجارهای اجتماعی و عقاید دینی، شاخصه‌هایی را برای قضاوت کردن می‌سازند و بر اساس میزان فراهم شدن موضوعات مدنظرشان اعتماد می‌کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال در اوایل انقلاب پاکدستی، همراهی در مشکلات و نبود مفاسد اقتصادی از جمله شاخصه‌های مدنظر مردم برای مسئولان بود. در دوران دفاع مقدس بخاطر شرایط موجود در دوران جنگ، مردم مسئولان را از خود می‌دانستند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه "اعتماد به نظام با اعتماد به دولت تفاوت دارد"، افزود: برخی مشارکت مردم در انتخابات را به اعتماد عمومی تعبیر می‌کنند که باید گفت این، اعتماد به نظام است ولی نمی‌شود گفت که شامل حال دولت هم می‌شود یا خیر؛ زیرا مردم بین نظام و ارگان‌های نظام تفاوت می‌گذارند، چراکه دولت‌ها فرهنگ سیاسی کشور را دچار تغییر و دگرگونی می‌کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد همچنین گفت: زمانی اعتماد بین دولت و ملت ایجاد می‌شود که رابطه متقابلی میانشان به وجود آمده باشد. این رابطه باید به سمت و سوی اعتماد متقابل سوق داده شود و در ادامه نیز مردم می‌توانند با اعتمادشان به دولت، خواسته‌هایشان را طلب کنند.

وی در پایان اظهار کرد: مشارکت‌های مردمی در انجام امور در کشور ما بسیار ضعیف است و اغلب کارها بصورت دولتی انجام می‌شود. همچنین گاه مجلس نیز آنقدر که باید، کارآمد و نماینده کل ملت نیست و بین آنها و دولت اختلافاتی وجود دارد. احزاب نیز آنچنان که باید، فعالیتی ندارند. این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا اعتماد مردم به مسئولان ماهش یابد.

انتهای پیام

کد N237860

وبگردی