آفتاب

نتانیاهو تشکیلات خودگردان را بین آشتی با حماس و صلح مخیر کرد

نتانیاهو تشکیلات خودگردان را بین آشتی با حماس و صلح مخیر کرد

تهران - ایرنا - رییس کابینه رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین را بین دو گزینه آشتی با ˈحماسˈ و صلح با این رژیم مخیر کرد.

شبکه ˈالمیادینˈ روز سه شنبه اعلام کرد: ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین را بر سر دوراهی وحدت با حماس و تحقق صلح با این رژیم قرار داد و گفت که اگر فلسطینی ها خواهان صلح هستند، باید به اسرائیل اطلاع دهند، زیرا تل آویو خواستار صلح واقعی است.

نتانیاهو خطاب به سران تشکیلات خودگردان افزود که باید مشخص کنند که خواهان انحلال تشکیلات خودگردان هستند و یا وحدت با حماس.

نتانیاهو در واکنش به مذاکرات آشتی داخلی فلسطینی که امروز در نوار غزه برگزار می شود، تشکیلات خودگردان را تهدید کرد. قرار است هیات های جنبش حماس و سازمان آزادیبخش فلسطین چگونگی اجرای توافق ˈآشتی ملیˈ را بررسی کنند. ریاست هیات حماس را ˈموسی ابومرزوقˈ مرد شماره دو حماس و ریاست هیات سازمان آزادیبخش فلسطین را ˈعزام الاحمدˈ از رهبران ˈجنبش فتحˈ بر عهده دارند.

موضوع برگزاری انتخابات و تشکیل دولت جدید هم در دستور مذاکرات امروز غزه قرار دارد.

علاوه بر حماس و سازمان آزادیبخش فلسطین، سایر گروه های فلسطینی هم در مذاکرات غزه شرکت دارند.

شهروندان فلسطینی با خوش بینی محتاطانه ای به مذاکرات آشتی داخلی نگاه می کنند و امیدوارند سخنان امیدبخش در باره تحقق آشتی داخلی این بار به مرحله عمل در آید.

ˈاحمد یوسفˈ یکی از رهبران حماس با تاکید بر اهمیت آشتی بین گروه های فلسطینی گفت که دو دستگی به نفع اسرائیل است.

رژیم صهیونیستی در حالی از تمایل خود برای صلح واقعی سخن می گوید که روند شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی را شتاب داده است.

ˈدفتر ملی فلسطینی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازیˈ اعلام کرد که اشغالگران تصمیم دارند چهار هزار و 600 واحد مسکونی جدید را در اراضی فلسطینی احداث کنند.

اشغالگران با بهره برداری از فرصت مذاکرات برای تقویت شهرک های یهودی نشین در کرانه غربی و بخش شرقی بیت المقدس تلاش می کنند. آمریکا می کوشد مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و صهیونیست ها را یک سال دیگر تمدید کند. در حالی که فلسطینی ها خواهان توقف کامل شهرکسازی برای دادن پاسخ به موضوع تمدید مذاکرات هستند، تل آویو می خواهد طی یک سال آینده هم تا حد امکان شهرکسازی را با شتاب بیشتری ادامه دهد تا در پایان، فلسطینی ها و جامعه جهانی در برابر واقعیت های جدیدی قرار گیرند و برپایی کشور مستقل فلسطینی عملا غیر ممکن شود.

صهیونیست ها از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از 750 واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان صهیونیست در سرزمین های فلسطینی احداث کرده اند.

شهرکسازی در سال 2013 میلادی تا 130 درصد در مقایسه با سال قبل از آن افزایش داشت و پیش بینی می شود این میزان در سال جاری چند برابر سال 2013 باشد.

خاورم 1491**1651
کد N237764

وبگردی