آفتاب

یک فعال دانشجویی: صداقت و شفافیت، اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد

یک فعال دانشجویی: صداقت و شفافیت، اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: زمانی که شناخت کامل از فضای جامعه و ارگان‌ها و مسئولان همراه با اطلاعات صحیح و شفاف به بستر جامعه تسری یابد، اعتماد عمومی در بین مردم افزایش می‌یابد.

عباس مسرور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: هر اندازه که رابطه دو طرفه نظام و دولت با مردم تنگاتنگ‌تر و نزدیک‌تر باشد اعتماد عمومی پررنگ‌تر و عمیق‌تر خواهد شد. همچنین صداقت حاکم بین آنان بویژه از سمت اریکه‌نشینان قدرت نیز به افزایش اعتماد کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه "افزایش حضور مردم در تصمیمات کشور، اعتماد عمومی را به همراه دارد"، افزود: زمانی که خود مردم با فضای کاری و تصمیم‌گیری کشور درگیر شوند درک بیشتری نسبت به فضای مدیریتی کشور پیدا می‌کنند و این موجب افزایش اعتماد می‌شود. در این رابطه به عنوان مثال می‌توان به خصوصی‌سازی اشاره کرد.

این فعال دانشجویی با اشاره به نوسان اعتماد عمومی در سطح جامعه در دوره‌های مختلف، گفت: با توجه به اینکه در کشور ما مردم بازه‌های زمانی مختلفی را تجربه کرده‌اند و افراد مختلفی را بر مسند مسئولیت دیده‌اند، اعتماد عمومی نیز با نوسان مواجه بوده است. در این دوره، همان‌طور که با انتخابات اخیر بارقه‌های امید در جامعه ایجاد شد، اعتماد عمومی نیز افزایش یافت. برای حفظ این اعتماد عمومی نیز لازم است صداقت و شفافیت و نزدیکی حکومت و مردم رعایت شود.

مسرور با اشاره به آسیب‌هایی که مفاسد اقتصادی بر اعتماد عمومی می‌گذارند، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته بیش از پیش شاهد مفاسد اقتصادی بودیم که نه تنها برای مردم قابل چشم‌پوشی نیست، بلکه اعتماد آنان را نیز خدشه‌دار کرد. البته به تصمیمات کاریکاتوری برخی تصمیم‌گیران نیز باید اشاره کرد که سازماندهی درست در فضای اقتصادی کشور و معیشت مردم را دچار مشکل کرد.

وی، همه قوا را در افزایش اعتماد عمومی تأثیرگذار دانست و گفت: برای کسب اعتماد عمومی، در کنار قوه مجریه، قوه مقننه و نمایندگان مجلسی نیز باید حضور داشته باشند و می‌طلبد که بزرگواران مجلس در فضای کاری خود تجدیدنظر کنند؛ چراکه تصمیمات آنان می‌تواند اعتماد عمومی را سلب کند یا کاهش دهد. همچنین رسانه‌ها نیز باید با شفاف‌سازی، مردم را به فضای مدیریتی کشور نزدیک کنند.

انتهای پیام

کد N237638

وبگردی