آفتاب

امام خمینی (ره) بعد از 14 قرن اصل ولایت را در کشور احیا کرد

امام خمینی (ره) بعد از 14 قرن اصل ولایت را در کشور احیا کرد

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: امام خمینی (ره) بعد از 14 قرن اصل ولایت را در کشور احیا کرد.

ˈ آیت الله محسن مجتهدشبستری ˈ عصر دوشنبه در جلسه سیاست گذاری و برنامه ریزی برای برگزاری بیست و پنجمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود: حاکمیت ولایت در کشور مانع از دست اندازی و تعرض دشمنان به کشور شده است.

وی گفت: امام (ره) با احیای اصل مترقی ولایت فقیه درکشور اتحاد، انسجام، وحدت و همدلی در بین آحاد ملت ایران حاکم کرد.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام (ره) و لزوم تبیین خدمات بنیانگذار جمهوری اسلامی به کشور و جهان اسلام برای نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی اظهار کرد: با اطاعت از ولی امر مسلمین جهان انسجام و همدلی بین ملت ایران را مستحکم تر خواهیم کرد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه ولایت فقیه تداوم ولایت ائمه معصومین (ع) است، گفت: اگر مردم زیر نظر ولایت باشند، نظم و انضباط درجامعه حاکم شده و وجود ولایت باعث انسجام، اتحاد و اتفاق در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه سالروز ارتحال حضرت امام (ره) افزود:

به هر میزان که یاد و خاطره امام راحل را گرامی بداریم، به همان میزان بیانگر قدردانی ما از زحمات رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

در این جلسه همچنین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و امام (ره)، با ارایه گزارشی بر لزوم برگزاری هرچه باشکوهتر سالروز ارتحال حضرت امام و قیام 15 خرداد در استان تاکید کرد.

حجت الاسلام حسین تقی زاده با اشاره به تقارن این دو مناسبت با ایام شعبانیه، خواستار حضور پرشور و گسترده مردم و مسوولان در این دو مراسم شد.

وی همچنین برلزوم بهره گیری از ظرفیت های هیات های حسینی برای برگزاری بیست و پنجمین سالروز ارتحال حضرت امام و پنجاه و یکمین سالروز قیام 15 خرداد در استان شد.

587/ 1495
کد N237465

وبگردی