آفتاب

سه خبرنگار غربی در شرق اوکراین بازداشت شدند

سه خبرنگار غربی در شرق اوکراین بازداشت شدند

تهران – ایرنا – جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین روز دوشنبه سه خبرنگار رسانه های غربی را به طور موقت بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از اسلاویانسک، افراد مسلح روز دوشنبه مانع فعالیت یک خبرنگار بلژیکی و دو خبرنگار ایتالیایی در شهر اسلاویانسک شدند.

این شهر از بیش از یک هفته پیش به دست نیروهای طرفدار روسیه افتاده است. اسلاویانسک، یکی از چند شهر در منطقه شرقی روس زبان اوکراین است که شبه نظامیان در آن خواستار روابط بیشتری با روسیه هستند.

وزارت امور خارجه اوکراین و سازمان امنیت و همکاری اروپا که بازوی امنیتی اتحادیه اروپا است، بازداشت این خبرنگاران را محکوم کردند و خواستار آزادی فوری آنها شدند.

از سویی خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک خبرنگار اوکراینی دربند جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، به خبرنگاران گفت که مورد بازجویی قرار گرفته اما با وی بدرفتاری نشده است.

جدایی طلبان طرفدار روسیه روز گذشته (یکشنبه) ˈایرما کراتˈ خبرنگار 29 ساله اوکراینی را در شهر اسلاویانسک بازداشت کردند. وی درمورد شرایط بازداشتگاه خود گفت:وضعیت، خوب است. کمی سرد است، اما آنها به من آب و غذا می دهند.

وی در عین حال از وضعیت دومین خبرنگار اوکراینی که گفته می شود در همین شهر بازداشت شده است، ابراز بی اطلاعی کرد.

شماری از شبه نظامیان محلی که کرات را بازداشت کرده اند،گفتند که وی احتمالا در بازداشت یک روزنامه نگار روسی در جریان اعتراضات کیف که منجر به برکناریˈویکتور یانوکوویچˈرییس جمهوری پیشین اوکراین شد، دست داشته است.

یکی از این شبه نظامیان گفت:اطلاعات مربوط به این مساله را بررسی می کنیم و چنانچه این اخبار حقیقت داشته باشد، وی را تحویل پلیس می دهیم.

در همین حال، کرات گفت که متهم نشده، اما در مورد فعالیت هایش از وی سوال شده است.

خبرنگاران اوکراینی گفته اند که از هفته گذشته تاکنون خبری از دیگر خبرنگار این کشور که گمان می رود در اسلاویانسک تحت بازداشت است، دریافت نکرده اند.

مترجمام**9109**1856
کد N237452

وبگردی