آفتاب

معاون بهزیستی: 30درصد درخواست های طلاق با مشاوره به سازش می انجامد

معاون بهزیستی: 30درصد درخواست های طلاق با مشاوره به سازش می انجامد

ساری - ایرنا - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از 30 درصد از درخواست های طلاق در مراکز مشاوره اجتماعی بهزیستی به سازش می انجامد.

ˈمحمد نفریه ˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود: با تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده در سال گذشته، تمامی پرونده های طلاق پیش از بررسی در دادگاه ها باید توسط قضات به مراکز مشاوره ارجاع شود.

وی همکاری قوه قضاییه را در ارسال پرونده های طلاق به مراکز مشاوره اجتماعی سازمان بهزیستی خوب ارزیابی کرد و گفت: بهزیستی نیز در صدد افزایش تعداد مراکز مشاوره اجتماعی در کشور است.

نفریه از فعالیت یک هزار مرکز مشاوره پیشگری از طلاق در کشور خبر داد و افزود: طرح کاهش طلاق امسال در 190 مرکز مشاوره اجتماعی بهزیستی در شهرهای کشور اجرا می شود.

وی یکی از برنامه های سازمان بهزیستی را در سال جاری فعال کردن اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت اعلام کرد و ادامه داد: بهزیستی برای حل معضل اجتماعی طلاق، برنامه های فرهنگی و آموزشی اجرا می کند که برگزاری دوره های مشاوره قبل و بعد از ازدواج یکی از آنها است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برای معرفی مدیرکل جدید بهزیستی مازندران به ساری سفر کرد.

ˈ روح الله رداییˈ که حدود سه سال مدیرکلی بهزیستی مازندران را بر عهده داشت جای خود را به ˈسعید آرامˈ داد که پیش از این معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران بود. ک/3

2585/1654/508
کد N237401

وبگردی