آفتاب
لاوروف:

آمریکا باید مسئولیت کسانی را که در کی یف به قدرت رسانده بپذیرد

آمریکا باید مسئولیت کسانی را که در کی یف به قدرت رسانده بپذیرد

وزیر خارجه روسیه از واشنگتن خواست به جای دادن اولتیماتوم به مسکو باید مسئولیت افرادی را که در اوکراین به قدرت رسانده به عهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه خطاب به دولت آمریکا گفت: به جای دادن اولتیماتوم به ما و تهدید به تحریم های بیشتر، از دوستان آمریکایی می خواهیم به طور کامل مسئولیت کسانی را که در اوکراین به قدرت رسانده اند، بپذیرند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "اولدمیرو بالویی" همتای موزامبیکی خود در مسکو تاکید کرد تمام تلاش ها برای منزوی کردن روسیه بی نتیجه خواهد بود زیرا این کشور یک قدرت مستقل است و می داند به دنبال چیست. لاوروف با انتقاد از بیانیه های ضدروسی کشورهای غربی و دولت انتقالی اوکراین مبنی بر حضور ارتش روسیه در درگیری های مناطق مختلف اوکراین، آنها را غیرقابل قبول خواند.

هفته گذشته "جان کری" وزیر خارجه آمریکا طی تماسی تلفنی با همتای روس خود هشدار داد اگر روسیه اقدامات خود در شرق اوکراین را متوقف نکرده و نیروهای خود را از مرز اوکراین عقب نکشد باید منتظر واکنش غرب باشد.

وزیر خارجه روسیه در عین حال به گزارش هایی اشاره کرد که خبر از حضور نظامیان آمریکایی و گروه های نظامی غیرقانونی وابسته به آمریکا در درگیری های اوکراین دارند. وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از سرکوب مخالفان در منطقه دونتسک اظهار داشت دولت انتقالی اوکراین نمی تواند و یا نمی خواهد افراط گرایانی را که اداره امور به دستشان افتاده، کنترل کند.

گفتنی است وزیر خارجه روسیه امروز در مسکو میزبان وزیر خارجه موزامبیک بود. در این دیدار طرفین بر لزوم تقویت مناسبات دوستانه و گسترش همکاری دو جانبه در حوزه های مختلف از جمله تجارت و صنعت تاکید کردند.

کد N237255

وبگردی