آفتاب

تدارک آمریکا برای اعمال ورژن جدید جنگ سرد علیه روسیه

تدارک آمریکا برای اعمال ورژن جدید جنگ سرد علیه روسیه

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، دولت آمریکا در حال تشکیل یک گونه جدید از موضع بلندمدت علیه روسیه از زمان آغاز بحران در اوکراین است و می‌خواهد مسکو را منزوی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای آورده است: پس از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده با هدف کم‌ کردن از قدرت شوروی این کشور را به چالش کشید و با تداوم این سیاست تا به امروز، دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال منزوی کردن روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور است.

در ادامه این مقاله آمده است، موضع جدید آمریکا در قبال روسیه به روابط اقتصادی و سیاسی این کشور با سایر کشورهای جهان و منزوی کردن آن خلاصه می‌شود.

نویسنده این مقاله می‌گوید، حتی اگر بحران اوکراین از میان برود، اوباما هرگز روابط خود را با پوتین به سطح گذشته باز نمی‌گرداند. اوباما همچنین از 5 / 2 سال باقی‌ مانده در قدرت نیز استفاده خواهد کرد تا از همکاری محدود که می‌تواند همچنان حفظ شود و بر سایر زمینه‌های روابط بین‌الملل به منظور دستیابی به موفقیت‌های بیشتر اثر بگذارد، اجتناب کند.

این روزنامه به نقل از ایوو دالدر، سفیر سابق آمریکا در ناتو نوشت: این نوعی از استراتژی است که آمریکا آن را در اختیار گرفته است. بدون انجام دادن کاری و تنها نشان دادن اعتماد و افزایش تدریجی پیامدها، روسیه مجبور خواهد شد تا برای هر حرکتی و هر اقدامی در انتظار پیامدی باشد؛ یک بار برای مشکل کریمه و بار دیگر برای بحران‌های موجود در شرق اوکراین.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه نوشت: دولت واشنگتن به این نتیجه رسیده که یک رویکرد معکوس در قبال مسکو باعث اثبات این حقیقت می‌شود که این اقدامات هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ اقتصادی بر روسیه اثر می‌گذارد؛ به طوری که اروپا اثری نگذارد و باعث تخریب اقتصاد آسیب‌پذیر در دو طرف اقیانوس اطلس نشود.

این روزنامه به نقل از الکسی پوشکف، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه نوشت: اوباما در حال ایجاد یک گونه جدید از جنگ سرد است تا پوتین را منزوی و نادیده گرفته و روسیه را به یک کشور منزوی بدل کند.

انتهای پیام

کد N237247

وبگردی