آفتاب
همزمان با یکم‌ اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت سعدی؛

بخش سیرلیک «پارسی‌انجمن» آغاز به کار کرد

بخش سیرلیک «پارسی‌انجمن» آغاز به کار کرد

بخش سیرلیک تارنمای «پارسی‌انجمن» -همزمان با یکم‌ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت سعدی- برای پاسداری و پالایش زبان پارسی، به کوشش گروهی از استادان زبان پارسیِ ایرانی، تاجیکستانی و افغانستانی آغاز به کار کرد.

بخش سیرلیک تارنمای «پارسی‌انجمن»   -همزمان با یکم‌ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت سعدی- برای پاسداری و پالایش زبان پارسی، به کوشش گروهی از استادان زبان پارسیِ ایرانی، تاجیکستانی و افغانستانی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، در بخش «درباره‌ ما»ی این تارنما می‌خوانیم: «در روزگاری که زبان پارسی –این دُرّ یگانه‌ و بی‌همتای هستی و خویشتن‌شناسی پارسی‌زبانان- دستخوش گزند‌ها و نامردمی‌های فراوانی شده است، «پارسی‌انجمن»، خویشکاری خویش را پاسداری و پالایش زبان پارسی می‌داند. این انجمن که برآمده از چنین خویشکاری‌ای است، به دور از هر اندیشه و کنش سیاسی و آیینی، دستِ دوستی هر دوستدارِ زبان پارسی را می‌فشارد و امیدوار است تا با همکاری یکایکِ آنانی که به این زبانِ شهرآیینی و فرهنگ و هنر پارسی‌زبانانان ارج می‌نهند و بدان دلبستگی دارند، گامی -هر چند اندک- در باروری و پویایی این زبان کهن بردارد.
«پارسی‌انجمن»، همچنین می‌کوشد تا با بازشناسیِ فرهنگ و خویشتن‌شناسی پارسی‌زبانان در بستر زبانشان به باز‌شناسی روند‌ها و کنشگرانی که به پویایی زبان پارسی کمک کرده‌اند، بپردازد و اندیشه‌های آنان را بازخوانی کند و با نگاه به دستاوردهای جهانِ پیشرو در گستره‌ زبان‌شناسی، راه‌های پویاترشدن زبان پارسی را با نگهداشت بنیادهای آن بیابد و در فرجام، با آسیب‌شناسی زبان پارسی بتواند تنگناهای زبانی را به ویژه در گستره‌ جهان دانش بازشناسد و به اندازه‌ خویش، گره‌گشایی کند.»

کد N237063

وبگردی