آفتاب

مسوول شورای تبلیغات اسلامی قم: برخی گروه های مذهبی خودسرانه عمل می کنند

مسوول شورای تبلیغات اسلامی قم: برخی گروه های مذهبی خودسرانه عمل می کنند

قم ـ ایرنا ـ مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، از برخی ناهماهنگی ها و خودسریها در برگزاری و ترویج آیین های مذهبی انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، ˈنصرت الله لطفیˈ روز دوشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین یوم الله 15 خرداد در قم با بیان اینکه برگزاری تمام آیین های مذهبی و یکپارچه عمل کردن نهادهای شهری باید با نظر بزرگان دینی و مراجع معظم باشد، افزود: گرچه نیت افرادی که مروج ایام متعلق به اهل بیت(ع) هستند، خیر است اما همدلی و جامع بودن برنامه ها نیز مدنظر ماست.

وی ادامه داد:در زمینه تبلیغ برای ایام خاص از جمله محسنیه و معصومیه، نهادهای فرهنگی باید با همکاری یکدیگر و کسب تکلیف از علما و اهل فن، سیاست واحدی اتخاذ کنند تا از ایجاد بدعت های خودسرانه در این زمینه پرهیز شود.

لطفی با بیان اینکه مردم نباید احساس کنند بین دستگاه های رسمی برای برگزاری آیین های مذهبی و ملی اختلاف وجود دارد و هر فردی ساز خود را می زند، افزود: همه اعضا باید هماهنگ و همساز باشند.

وی با تاکید بر برگزاری باشکوه و پرشور آیین ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و یوم الله 15 خرداد افزود: این دو آیین با اعیاد شعبانیه همزمان شده است و باید با اعتدال و احساس تکلیف، هماهنگی بین این دو مناسبت را مدنظر داشته باشیم.

لطفی با بیان اینکه شهر مقدس قم جایگاه مهمی در کشور دارد، افزود: مرجعیت حضرت امام(ره) از این شهر آغاز شد و برای قم افتخار بزرگی است که همواره منشا وقایع مهم در تاریخ انقلاب بوده است و از این رو باید مراسم یادبود رحلت حضرت امام(ره) نیز هرچه باشکوه تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه نباید برگزاری مراسم سوگواری را منحصر به مرقد امام کرد افزود: باید از توقف زائران حرم حضرت امام(ره) در شهر مقدس قم استفاده و برنامه های فرهنگی و مذهبی مناسبی را پیاده کرد.

لطفی همچنین از راهپیمایی یوم الله 15 خرداد از بیت حضرت امام(ره) تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد و افزود: این مراسم با محوریت نهادهای حوزوی به گونه ای با شکوه برگزار می شود.

وی درعین حال بر ضرورت نشر کتب حضرت امام(ره) بخصوص وصیت نامه ایشان برای روشنگری نسل جوان تاکید کرد.ک/2

569/ 550/
کد N236804

وبگردی