آفتاب
رییس کل دادگستری مازندران:

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند سیاستگذاری و مدیریت است

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند سیاستگذاری و مدیریت است

رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند سیاستگذاری و مدیریت است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی‌فرد در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم، با بیان این که پیشگیری از وقوع جرم نیازمند سیاستگذاری و مدیریت است، خاطرنشان کرد: هدف مشترک این جمع ایجاد امنیت عمومی و کاهش وقوع جرم است که باید با اتخاذ راهکارهای مناسب در این خصوص اقدام کرد.

وی افزود: برخی از انواع پیشگیری زمینه و علل وقوع جرم را از بین می‌برد و برخی دیگر نیز فرصت و امکان آن را کاهش می‌دهد یا دشوار می‌سازد و هدفش از بین بردن و کاهش فرصت‌های وقوع جرایم می‌باشد و در مرحله بعدی نیز پیشگیری کیفری و مجازات قرار می‌گیرد. امروزه، با توجه به ناکارآمدی استفاده از نهادهای قهرآمیز و کیفری و با توجه به محدود بودن ظرفیت و کار این نهادها، بر پیشگیری و به‌ویژه پیشگیری مشارکتی تکیه می‌شود.

این مقام قضایی از راهکارهای کاهش وقوع جرایم را ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی، بالا بردن سطح آگاهی عمومی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما، علما، بسیج و ... عنوان کرد که تحقق آنها می‌تواند زمینه بسیاری از جرایم را بخشکاند.

وی با اشاره به نقش مهم و اساسی نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی می‌تواند با ایجاد فضای امن، احساس امنیت را به مردم و جامعه و احساس ناامنی را برای مجرمان فراهم کنند.

انتهای پیام

کد N236785

وبگردی