آفتاب

نظامیان پاکستان و چین در رزمایش مشترک با حوادث تروریستی مقابله می کنند

نظامیان پاکستان و چین در رزمایش مشترک با حوادث تروریستی مقابله می کنند

اسلام آباد - ایرنا - نیروهای نظامی پاکستان و چین در رزمایشی مشترک، همکاری و قابلیتهای دفاعی خود را در مقابله با حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و حملات تروریستی به نمایش می گذارند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی ستاد فرماندهی ارتش پاکستان (ISPR) روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: رزمایش مشترک ارتش پاکستان و چین با عنوان ˈفرشته صلح 2014ˈ با هدف ارتقای همکاری ها میان دو کشور در حوزه های دفاعی و نظامی در پاکستان آغاز شد.

رزمایش مشترک پاکستان و چین به مدت دو هفته در حومه شهر نظامی ˈراولپندیˈ برگزار و هدف این رزمایش هماهنگی در تبادل تجربیات و بخشهای اطلاعاتی میان نیروهای نظامی دو کشور عنوان شد.

در این اطلاعیه آمده است: در مراسم افتتاح این رزمایش مشترک؛ پرچم های پاکستان و چین به اهتزاز درآمده و سرود ملی دو کشور نیز با حضور سرلشکر ˈهمایون عزیزˈ از پاکستان و سرهنگ ارشد ˈلیو آجیوˈ از چین نواخته شد.

بیانیه ارتش پاکستان افزود: رزمایش فرشته صلح 2014 فرصتی جهت تبادل آخرین پیشرفتها در بخش فناوری دفاعی با چین، بهبود عملیات پزشکی و تحکیم روابط و همکاریهای دوجانبه میان ارتشهای پاکستان و چین است.

ارتشهای پاکستان و چین در گذشته نیز رزمایشهای مختلف اعم از زمینی، هوایی و دریایی با حضور نیروهای چینی در شهر ˈجهلمˈ پاکستان به منظور انجام رزمایش ضد تروریستی و رزمایش ˈصلح 13ˈ میان دو کشور در نزدیکی حوزه آبهای کشور سومالی انجام داده اند.

آساق**1095**1577
کد N236782

وبگردی