آفتاب

راه اندازی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان

راه اندازی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان درصدد است رشته بهداشت مدارس را راه‌اندازی کند و وزارت بهداشت می‌تواند در این زمینه کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد حمیدی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با شعار "یک عمر سلامت، با خود مراقبتی" که در مدرسه راهنمایی فرزانگان 1 برگزارشد، افزود: موضوع آموزش و پرورش و بهداشت به عنوان یک وظیفه محوری در قانون اساسی مورد تأکید واقع شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با 12 میلیون دانش‌آموز، یک میلیون فرهنگی و 95 هزار آموزشگاه ظرفیت خوبی را برای کشور فراهم کرده است.

به گفته حمیدی، براساس تحلیل محتوایی که از کتاب‌های درسی به عمل آورده‌ایم اهتمام آموزش و پرورش به بهداشت فردی، عمومی و سواد جامعه قابل توجه بوده است و ظرفیت بزرگ مدارس، منابع انسانی و کتاب های درسی زمینه خوبی برای ارتقای دانش سلامت مردم آماده ساخته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش به دانش سلامت اشاره کرد و افزود: دانش سلامت زمانی معنا پیدا می‌کند که عملیاتی شود و هر چه ارتباط بین آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نزدیک‌تر باشد موفق‌تر خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان درصدد است رشته بهداشت مدارس را راه‌اندازی کند و وزارت بهداشت می‌تواند در این زمینه کمک کند.

حمیدی با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است گفت: این سیاستها در حال بررسی است تا هر چه زودتر آن را عملیاتی کنیم.

کد N236666

وبگردی