آفتاب
سرلشکر جعفری در نشست خبری:

فلسفه وجودی سپاه حراست از انقلاب اسلامی است

فلسفه وجودی سپاه حراست از انقلاب اسلامی است

مخالفان نظام اسلامی دائماً مشغول جو سازی علیه سپاه هستند، ولی تمرکز ما بر ایفای نقش صحیح ماموریت سپاه است تا موانع را بر سر حرکت انقلاب اسلامی برداریم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه نیرویی مردمی، انقلابی و مکتبی است گفت: فلسفه وجودی سپاه حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایلنا به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تصویب اساسنامه سپاه برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولایت حضرت زهرا (س) گفت: دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب است.

وی افزود: فلسفه وجودی سپاه از‌‌ همان بدو شروع کار یعنی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی بوده است، انقلابی که با زحمات و مجاهدت‌های فراوان مردم مسلمان ایران برپا شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تجربه نشان داده‌ انقلاب‌ها بدون حفاظت و حراست از شور و حال اولیه خود فاصله می‌گیرند، ادامه داد: معمولاً عمر انقلاب‌های جهان حدود ۱۰ الی ۲۰ سال بوده اما انقلاب اسلامی امروز وارد سی و ششمین سال پیروزی خود شده و همچنان توفنده، پویا و هدفمند به راه خود ادامه می‌دهد.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: سپاه پاسداران به تدبیر حضرت امام خمینی (ره) برای آماده سازی زمینه تحول تدریجی انقلاب اسلامی برای نیل به اهداف متعالی خود تاسیس شد.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی نیز نقش سپاه حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است گفت: مخالفان انقلاب اسلامی طی سالهای اخیر در صدد ایجاد این تردید هستند که حال که نظام اسلامی مستقر شده دیگر نیازی به انقلاب اسلامی نیست، ولی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ۷۸ در برابر این نظریه‌ها موضع گیری کردند و بر حفظ و امتداد انقلاب اسلامی تاکید کردند.

فرمانده کل سپاه افزود: مخالفان نظام اسلامی دائماً مشغول جو سازی علیه سپاه هستند، ولی تمرکز ما بر ایفای نقش صحیح ماموریت سپاه است تا موانع را بر سر حرکت انقلاب اسلامی برداریم.

سرلشکر جعفری با تاکید بر رابطه قوی سپاه با مردم ادامه داد. هدف سپاه حمایت و همراهی با مردم است؛ اگر بخواهیم چند مؤلفه اساسی برای سپاه پاسداران ببریم مردمی بودن، انقلابی بودن و مکتبی بودن از اساسی‌ترین این مؤلفه‌ها است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بدون حمایت و اعتقاد مردم معنا ندارد، حال که انقلاب اسلامی تا به این حد نیازمند حمایت مردم است چگونه می‌تواند در مقابل مردم بیاستند و این تردید‌افکنی از سوی دشمنان مطرح می‌شود یک تناقض فاحش است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه بدون مردم سپاه نمی‌تواند نقش‌های خود را ایفا کند، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس اعتقاد سپاه استفاده از نیروهای مردمی بود، اعتقادی که بنی صدر به شدت با آن مخالف بود.

فرمانده کل سپاه افزود: در عرصه‌های امنیتی نیز حضور مردم در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بارزه بوده و در فتنه ۸۸ که بزرگ‌ترین فتنه امنیتی ضد جمهوری اسلامی بود بدون مردم امکان حل آن وجود نداشت.

وی اظهار داشت: نگاه سپاه در همه عرصه‌ها به سوی مردم است و همه هدف ما در عرصه‌های مختلف چه در دوران دفاع مقدس و چه در عرصه سازندگی تامین امنیت و آرامش برای مردم بوده است.

کد N236444

وبگردی