آفتاب

تعلیق محاکمه رهبر مخالفان بنگلادش

تعلیق محاکمه رهبر مخالفان بنگلادش

رهبر مخالفان دولت بنگلادش حکم تعلیق محاکمه خود را از جانب دادگاه این کشور دریافت کرد مبنی بر اینکه آیا محاکمه پرونده اختلاس وی باید متوقف شود یا خیر، پرونده‌ای که در صورت اثبات برای این رهبر مخالف حبس به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خالده ضیاء، رهبر مخالفان دولت بنگلادش که دو بار نخست وزیر این کشور آسیایی بوده، در لحظه پایانی برگزاری محاکمه پرونده اختلاس که قرار بود امروز (دوشنبه) برگزار شود، حکم تعلیق این محاکمه را دریافت کرد. حال، قرار است رای دادگاه روز چهارشنبه اعلام شود.

رهبر مخالفان دولت داکا به اختلاس 650 هزار دلاری متهم شده است.

معاون دادستان کل بنگلادش گفت: انتظار داشتیم که دادگاه امروز رای صادر کند اما دادگاه از جانب متهم و شاکی اظهارنظرهایی را شنید و قرار است رای روز چهارشنبه صادر شود.

وکلای خالده ضیاء اعلام کردند که این اتهامات انگیزه سیاسی دارد و با هدف دور نگه داشتن موکل‌شان از صحنه سیاست و تخریب حزب ناسیونالیست بنگلادش است که قول داده تا دولت شیخه حسینا، نخست‌وزیر کنونی کشور را براندازد.

خالده ضیاء درست چند هفته پس از پیروزی شیخه حسینا در انتخابات پنجم ژانویه 2014 و به دست گرفتن سمت نخست‌وزیری برای بار دوم متهم شد؛ اقدامی که باعث شد تا حزب ناسیونالیست بنگلادش و 18 متحد آن انتخابات را تحریم کنند.

پلیس این کشور آسیایی هزاران تن از مقا‌م های مخالف و حامیان خالده ضیاء را بازداشت و بسیاری از آن‌ها را در جریان انتخابات و پس از آن متهم کرد.

وکلای خالده ضیاء دادگاه عالی داکا را به چالش کشیده و اعلام کردند که اتهامات وی غیرقانونی است و درصدد توقف محاکمه این زن در دادگاه ویژه ضد فساد برآمدند.

دادگاه ویژه ضد فساد تا زمان اعلام حکم از سوی دادگاه عالی داکا تشکیل نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N236293

وبگردی