آفتاب

حیدرپور: دولت بخشی از مردم را از دریافت یارانه‌ها حذف کند

حیدرپور: دولت بخشی از مردم را از دریافت یارانه‌ها حذف کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید اهتمام بورزد و نمایندگان مردم نیز پیگیری کنند تا سهم دولت، سلامت، تولید و مردم در پایان هر ماه پرداخت شود.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید اهتمام بورزد و نمایندگان مردم نیز پیگیری کنند تا سهم دولت، سلامت، تولید و مردم در پایان هر ماه پرداخت شود.

عوض حیدرپور در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار کرد: هدفمند سازی یارانه‌ها در حامل‌های سوختی یکی از محورهای اساسی اصلاحات اقتصادی در کشور است که باید طبق قانون اجرا شود.

وی افزود: طبق قانون باید از محل درآمدهای افزایش قیمت حامل‌های انرژی 50 درصد سهم مردم، 30 درصد سهم تولید و 20 درصد هم سهم دولت پرداخت شود و مانند دولت قبل نشود که سهم تولید پرداخت نشد.

حیدرپور از الزام دولت به پرداخت 10 درصد از خالص درآمد هدفمندی به بخش سلامت خبر داد و گفت: دولت باید اهتمام بورزد و نمایندگان مردم نیز پیگیری کنند تا سهم دولت، سلامت، تولید و مردم در پایان هر ماه پرداخت شود.

وی به ثبت نام مرحله دوم یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: دولت یک شناسایی مقدماتی انجام داده و برخی از مردم نیز داوطلبانه انصراف داده‌اند ، اما دولت باید به صورت جدی بخشی از مردم را حذف کند.

نماینده شهرضا خاطرنشان کرد: قرار بوده تا پایان پنج سال اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دیگر چیزی به عنوان یارانه نقدی به مردم داده نشود و درآمد حاصل از آن صرف تأمین اجتماعی شود که بخشی از آن رسیدن به امکانات برای زندگی بود که به صورت نقدی و یا بن کارت به مردم اختصاص یابد.

وی ادامه داد: نظر مجلس این است که یارانه نقدی به صورت کارت‌هایی باشد که مردم تنها بتوانند برای خرید بنزین و سایر حامل‌های انرژی مصرف کنند تا پول نقد در اختیار آنها قرار نگیرد و نقدینگی در جامعه افزایش پیدا نکند.

حیدرپور گفت: دولت قرار بود در یک دوره 5 ساله درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها را در سال آخر به رقمی معادل 100 هزار میلیارد تومان برساند که سهم مردم 50 هزار میلیارد تومان می‌شد یعنی به هر ایرانی در طول یک سال رقمی نزدیک به 700 هزار تومان و ماهیانه 60 هزار تومان تخصیص می‌یافت، اما دولت احمدی نژاد از همان سال اول 45 هزار تومان به هر ایرانی داد که باعث افزایش نقدینگی در کشور و تورم شد.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در مرحله دوم به طور کامل مشکلات حوزه‌های مختلف همچون تولید و سلامت را رفع کند.

انتهای پیام

کد N236254

وبگردی