آفتاب
شریعتمداری اعلام کرد:

سهمیه بنزین خوروهای شخصی منوط به مشخص شدن قیمت‌جدید سوخت

سهمیه بنزین خوروهای شخصی منوط به مشخص شدن قیمت‌جدید سوخت

مخاطب ما برای انصراف از در یافت یارانه دهک‌های ۹ و ۱۰ بود اما آنچه از برخی از برنامه‌های صدا وسیما فهمیده می‌شد این بود که همه مخاطب این برنامه هستند در حالی که پیش از این در مورد این مسئله گفتگو شده بود.

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: تا آخر ‌هفته و با مشخص شدن قیمتهای جدید سهمیه بنزین‌ها با قیمت جدید در کارت افراد ریخته خواهد شد، اما شب گذشته سهمیه خودروهای عمومی واریز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری در حاشیه گرد‌همایی مدیران کل دفا‌تر هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های سراسری کشور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها برآورد ما این بود که حدود یک دهک از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دهند، اما هم اکنون نمی‌توانم آماری بدهم چرا که اطلاعات هنوز پردازش نشده است و این آمار دقیقه به دقیقه تغییر می‌کند.

وی در خصوص افزایش کرایه‌ها با توجه به افزایش قیمت حاملهای انرژی نیز گفت: افزایش کرایه‌ها با هماهنگی وزارت کشور متناسب با افزایش نرخ حاملهای انرژی و پس از تصمیم در شورای شهر و مراجع ذیصلاح خواهد بو، د اما قبل از آن و تا اجرای کامل قانون هدفمندی قیمت‌ها ثابت باقی می‌ماند.

رئیس ستاد هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این سؤال که آیا کلیه کسانی که ثبت کردند یارانه را دریافت خواهند کرد، گفت: این افراد یک مرحله را طی کردند و تا زمان شناسایی کسانی که ابراز نیاز کردند یارانه دریافت خواهند کرد. دولت به خود اظهاری مردم اعتماد دارد، مگر اینکه طی مدت آینده در مورد عده‌ای قلیلی خلاف آن ثابت شود.

وی اعلام کرد که در اردیبهشت ماه همه ثبت‌نا‌م کنندکان یارانه نقدی را دریا فت می‌کنند.

شریعتمداری همچون یاد آور شد که تصمیم دولت در مورد تک نرخی و یا دو نرخی بودن قیمت بنزین هنوز اعلام نشده است.
وی در پاسخ به این سوال که مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از چه زمانی آغاز خواهد شد: مر حله دو م از چند ماه قبل آغاز شده است و در برخی از موارد مثل برق و گاز نیز افزایش قیمت‌ها اعمال شده است و تنها سه قلم از حاملهای انرژی، بنزین گازوئیل و سی‌ان جی باقی مانده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در مورد اقدام صدا و‌سیما ‌گفت: صدا و سیما معجونی از برنامه‌های مختلف را اجرا کرد که از همه آن تشکر می‌کنیم. اما معتقدیم در رویکرد صدا و سیما همه موارد متناسب با دیدگاه دولت نبود.

وی افزود: ‌ مخاطب ما برای انصراف از در یافت یارانه دهک‌های ۹ و ۱۰ بود اما آنچه از برخی از برنامه‌های صدا وسیما فهمیده می‌شد این بود که همه مخاطب این برنامه هستند در حالی که پیش از این در مورد این مسئله گفتگو شده بود.

شریعتمداری با بیان اینکه ما تلاش کردیم که خود اظهاری مردم با قوت صورت گیرد، گفت: برای همین ۵ برابر ظرفیت پایگاه اینترنتی برای ثبت نام فراهم کردیم و حدودی ۸۷۰۰ واحد سیار نیز فراهم شد و عملیات گسترده‌ای صورت گرفت تا مردم در‌ آرامش و آسایش ثبت نام خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در طراحی فرم‌های تلاش شد سوالات محدود و ساده باشد، گفت: هنوز هم باب انصراف از دریافت یارانه مفتوح است وهمه می‌توانند با مراجعه به مراکز اینترنتی کار انصراف را انجام دهند و برای این کار ‌محدویت زمانی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سهمیه بنزین دیشب ریخته نشده گفت: تا آخر ‌هفته و با مشخص شدن قیمتهای جدید سهمیه بنزین‌ها با قیمت جدید در کارت افراد ریخته خواهد شد، اما شب گذشته سهمیه خودروهای عمومی واریز شد.

شریعتمداری افزود: افرادی که در کارتهای خود بنزین ۴۰۰ تومانی دارند می‌توانند پس از افزایش قیمت‌ها نیز از آن استفاده کنند و محدودیت زمانی دراین مورد وجود ندارد واین اعتبار از بین نخواهد رفت.

کد N236130

وبگردی