آفتاب
مدیرکل تبلیغات استان مرکزی:

در زندگی حضرت فاطمه(س) نوعی منش حکیمانه تجلی یافته است

در زندگی حضرت فاطمه(س) نوعی منش حکیمانه تجلی یافته است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در عالم وجود کیفیتی است که تا زمان باقی ماندن دنیا جهانیان می‌توانند از وجود مبارکش بعنوان الگوی شایسته بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: اصل پاکدامنی و طهارت در وجود این بانوی نمونه اصل مهمی است که زنان و حتی مردان باید به آن توجه کنند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیت جبری نبوده بلکه معصوم هستند و این ویژگی مربوط به کسی است که از ابتدا تا انتهای زندگی خودنگهدار باشد.

وی با بیان این‌که «حضرت فاطمه(س) با وجود معصوم بودن در زندگی با امیرالمومنین(ع) مطیع ولی خدا در زندگی بودند» کسب رضایت خدا و اطاعت‌پذیربودن را شاخصه مهمی در زندگی فاطمه زهرا(س) برشمرد و گفت: رضایتمندی از زندگی وجهه و شاخصه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) است.

وی با اشاره به سبک و سیره زندگی ساده ایشان از ابتدای ازدواج و تحمل شرایط سخت زندگی، بیان کرد: امید می‌رود الگوگیری از این دو گوهر گرانبها در جامعه اسلامی شکل گیرد.

وی افزود: در زندگی حضرت فاطمه(س) و علی(ع) نوعی منش حکیمانه و صبورانه وجود دارد به گونه‌ای که هیچ گلایه‌ای از وجود مبارک این دو بزرگوار در زمان بروز سختی‌ها شنیده نشد.

وی با اشاره به برجستگی‌های زندگی حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) ادامه داد: این دو بزرگوار در عین دفاع از مظلومیت خود صبور و مقاوم بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فرزندآوری و فرزندپروری شایسته ایشان، اظهار کرد: وجود پوشش مناسب مکتبی‌ دینی و اخلاقی در زندگی حضرت زهرا(س) در کنار رضایتمندی از زندگی قابل توجه است.

انتهای پیام

کد N235977

وبگردی