آفتاب
در دیدار با وابستگان کشورهای خارجی مستقر در ایران

پوردستان: برای تأمین صلح، آماده همکاری با نیروهای مسلح سایر کشورها هستیم

پوردستان: برای تأمین صلح، آماده همکاری با نیروهای مسلح سایر کشورها هستیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه "سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بر لزوم ارتباط نیروهای مسلاح با همتایان خود در کشورهای دوست تاکید دارد"، گفت: در همین راستا نیروی زمینی تلاش می‌کند تا ارتباطا‌ت‌ شایسته‌ای با نظامیان کشورهای دوست در جهت برقراری صلح و امنیت در منطقه ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان شب گذشته در دیدار با وابستگان کشورهای خارجی مستقر در ایران، با اشاره به اینکه "در سال گذشته در کنار رشد علمی جهان، ما شاهد افزایش انسان‌های آواره و همچنین انسان‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند نیز بودیم"، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسلمانان در نقاط مختلف جهان تحت ظلم هستند اما جامعه جهانی در جهت رفع این ظلم اقدامی انجام نمی‌دهد.

وی در ادامه گفت: در این بین، ملت‌های آزاده در جهت تعیین سرنوشت خود حضور کم‌نظیری در صحنه‌ها داشته‌اند؛ با این وجود ما بر این باوریم که راهبردهای نادرست برخی کشورهای به ظاهر متمدن نه تنها کمکی به ایجاد صلح نکرده بلکه جنگ و آتش‌سوزی را افزایش داده است. مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند که با تمام ظرفیت خود حاضرند همکاری‌ سازنده‌ای به کشورهایی که علاقه‌مند به حل ریشه‌ای مشکلات باشند، داشته باشند.

پوردستان با بیان اینکه "ملت ایران با اتکا به باورهای دینی و بر اساس فتوای مقام معظم رهبری اعلام کردند که با استفاده از سلاح هسته‌ای مخالف بودند و آن را برای تمامی کشورهای جهان حرام می‌دانند"، اظهار کرد: قدرت ملی نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اتکا بر نیروهای مسلح و قدرت نرم یعنی فرهنگ ایران اسلام و دانش اندیشمندان بومی متکی است. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر این باورند که با سلاح‌های جدید و بومی خود قادرند هر نوع تجاوز را دفع کنند، پس نیازی به سلاح هسته‌ای ندارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان اقدامی ناجوانمردانه و به دور از دموکراسی است با این وجود استقبال نظام جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات هسته‌ای، این مذاکرات از موضع قدرت و عزت بوده و در زمانی انجام شد که کشور ما به فناوری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای دست یافت. پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد توافق‌نامه ژنو در راستای وفای به عهد به عنوان یک وظیفه دینی و ملی و همچنین اثبات نیت ایران به پایبندی به ایده جهان عاری از خشونت است؛ البته پایبندی به این توافق‌نامه دو سویه است و اگر طرف مقابل خلف وعده کند کشور ما هم این توافق‌نامه را اجرا نمی‌کند.

پوردستان همچنین اظهار کرد: دولت آمریکا تحت فشار لابی صهیونیستی و برخی رژیم‌های غیردموکراتیک اراده کافی برای پیشرفت مذاکرات را ندارد و روند مذاکرات را به سمت بن‌بست هدایت می‌کند. مخالفان روند مذاکرات ایران و غرب در منطقه واقفند که با عادی شدن روابط ایران و غرب، نقش آنها در منطقه کم می‌شود، پس آنها به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: قدرت‌های سلطه‌جو و اغمار آنها جریان‌های تروریستی و سلفی را در بین کشورهای اسلامی سازماندهی می‌کنند تا از طریق گسترش ترور کشورهای مسلمان را دچار بحران داخلی و درگیری‌های نژادی و قومی کنند و بدین ترتیب چهره کشورهای اسلامی را تخریب سازند.

وی در ادامه با بیان اینکه "امنیت، رفاه و سعادت بشر در گرو همکاری‌ منطقه‌ای و بین‌المللی است"، افزود: برای دستیابی به این اهداف باید منافع عموم ملت‌ها در مناسبات بین‌المللی رعایت شود. امروز هیچ دولتی قادر نیست به تنهایی امنیت خود را تأمین کند زیرا امنیت کشورها به وسیله همکاری‌ منطقه‌ای و جهانی تأمین می‌شود. برای دستیابی به صلح و جهانی عاری از خشونت باید منافع سایر کشورها را نیز مدنظر قرار داد. در چنین شرایطی می‌توان به همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی امیدوار بود.

پوردستان در پایان تاکید کرد: نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند در راستای ایجاد صلح با کشورهای دوست همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین محمدعلی قزق ارشد وابستگان نظامی خارجی حاضر در ایران نیز اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از شهرت قابل ملاحظه‌ای در زمینه تسلیحات و قدرت نظامی برخوردار است که این قدرت با تکیه با دانش ایرانیان به دست آمده است. امروز صنعت دفاعی ایران قادر است نیازهای نیروهای مسلح این کشور را تأمین کند.

انتهای پیام

کد N235778

وبگردی