آفتاب

نامه‌های رسانه ای شده سیاسیون به میرحسین موسوی و کروبی

نامه‌های رسانه ای شده سیاسیون به میرحسین موسوی و کروبی

برخی از چهره‌های سیاسی و مذهبی در نامه‌های خود به دو نامزد معترض انتخابات توصیه کردند که اشتباه خود را بپذیرند.

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله حائری شیرازی بعد از گذشت بیش از چهارسال از انتخابات سال 88 و حوادث بعد از آن، دست به قلم برد و میرحسین موسوی و مهدی کروبی را برادر خطاب کرد، گفت شما بنا بر باروتان که خدمت به اسلام است، این چنین اقدام کرده‌اید، خواست که بگویند، پشیمان هستند و اعتراف به اشتباه کنند.
نامه منتشر شده خطاب به به دو نامزد معترض در انتخابات ریاست جمهوری سال 88، مملو از نصیحت‌های گوناگون است و عضو مجلس خبرگان رهبری در گوشه کنار آن و با تمسک به آیه‌های قرآن سعی می‌کند، میرحسین و کروبی را متقاعد به بازگشت به دامن انقلاب کند.
در بخشی‌هایی از این نامه آمده است:« برادران! در پرونده شما خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب را می‌توان مشاهده کرد. اگر این خوبی را بر خوبی‌های دیگر خود بیفزائید که: «وما ابری ء نفسی ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربی ان ربی غفور رحیم» چه اشکال دارد؟!
شما که همواره گفته‌اید و می‌گوئید: «الهی لاتکلنی الی نفسی طرفه عین ابداً و سال‌هاست می‌گوید «الهی لاتردنی الی سوء استنقذتنی منه ابدا» و با خداوند مناجات می‌کنید که «الهی لا تسلبنی صالح ما انعمت به علیّ ابدا» و آرزومندید که مصداق این آیه باشید «یاأیها الذین آمنوا کونوا قوامین بالقسط شهداء لله ولو علی أنفسکم»؛ بیائید با عمل به لوازم نیایش‌های خالصانه این افتخار بزرگ را برای خود در دنیا و عقبی حفظ فرمایید. »
اما آیت‌الله حائری تنها کسی نبوده است که تاکنون به میرحسین موسوی و کروبی نامه نوشته است و به غیر از او بسیاری دیگر از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی نیز در نامه‌هایی نصیحت گونه این دو را به بازگشت به دامن انقلاب دعوت کرده‌اند.
در جدول زیر نامه برخی از افراد به میرحسین موسوی و مهدی کروبی را مشاهده کنید:
اسامیسمت بخشی از نامهادبیات نامه
سید مهدی طباطبایینماینده پیشین مجلس شورای اسلامی به آقای موسوی نامه دادم و در آن هشت ماده آوردم و گفتم که آنها را رعایت کنید؛ ولی ایشان رعایت نکردند. من به ایشان گفتم که اعتراض در ذات جمهوری اسلامی عیبی ندارد ولی شیوه آن بسیاز حائز اهمیت است و به ایشان گفتم نتیجه را بپذیر. نصیحت
سید احمد علم الهدیامام جمعه مشهدمحارب بودن اغتشاشگران روز عاشورا مستند به حکم امام رحمت‌الله علیه درباره منافقین در هنگام عملیات مرصاد بوده است طبیعی است آنهائی که فکر کردید با بنده برخورد کنند باید در حقیقت با خدا در آیه 42 سوره مبارکه شورا برخورد کنند و یا با امام راحل بزرگوار در کتاب البیع 
خاتمه: تمام سخن در یک کلمه: جناب آقای موسوی (( ان ربک لبالمرصاد)) 
انتقادی
علیرضا مرندینماینده مجلس شورای اسلامی به وی نامه نوشتم که این حرف‌ها با شناختی که من از تو دارم درست نیست. بیا و این صحبت ها را تکذیب کن. اگر تکذیب کنی صدها میلیون مسلمانی که در دنیا هستند خوشحال می شوندنصیحت
احمد توکلینماینده مجلس شورای اسلامی گویا می‌خواهید حاکمیت را به برخورد با خود بکشانید. تردیدی نیست که معارضه چیزی جز خیانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ایران نیست. تصمیم به بازگشت بگیرید. 
 برادران محترم! شما در ایام مسؤلیت‌تان موضوع فلسطین را به‌‌درستی، موضوع همه ما می‌دانستید حالا چرا در برابر شعار انحرافی نه غزه نه لبنان سکوت کرده‌اید؟ نظرتان عوض شده یا صهیونیست‌ها تغییر ماهیت داده‌اند؟ آیا قدرت آن‌قدر شیرین است که برای رسیدن به آن باید پا روی اعتقادات امام گذاشت؟ شما که می‌گویید خط امامی هستید. 
 
نصیحت
علی مطهرینماینده مجلس شورای اسلامی جناب عالی و جناب آقای کروبی تبدیل به مانعی برای اصلاحات مورد نظر خودتان و بسیاری از دلسوزان انقلاب اسلامی شده اید. اینجانب حدس قوی دارم که اگر رهبر گرانقدر انقلاب خیالشان از ناحیه شما دو بزرگوار راحت شود به سراغ خودکامگی‌ها و لجاجت‌های بزرگوار سوم یعنی رئیس‌جمهور محترم و خطاهای برخی افراطی‌های مدعی اصولگرایی خواهند رفت. لااقل چندماهی امتحان کنید، اگر این گونه نبود به راه خود که آن را بی نتیجه و مضر می‌دانم ادامه دهید. خودتان در بیانیه آورده اید که حجم اخبار اقتصادی و اجتماعی در مقایسه با اخبار سیاسی اندک است. این جمله مؤیدی است بر مدعای ما که بحران کنونی مانعی است برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد اقتصادی و اجتماعی دولت و پاسخگو بودن آن.نصیحت

 
کد N235755

وبگردی