آفتاب

هنیه بر لزوم اجرای تمامی توافق‌های آشتی ملی تأکید کرد

هنیه بر لزوم اجرای تمامی توافق‌های آشتی ملی تأکید کرد

نخست‌وزیر دولت حماس ضمن استقبال از سفر هیأت آشتی ملی از کرانه باختری به غزه در اواخر این هفته، بار دیگر بر پایبندی به توافقات صورت گرفته در قاهره و دوحه و تلاش برای اجرای تمامی پنج پرونده آشتی ملی به طور یک‌جا و هم‌زمان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در بیانیه‌ای تصریح کرد: ما همچنان به اجرای تمامی بندهای توافقنامه‌های آشتی ملی به ویژه توافقنامه قاهره و دوحه پایبند هستیم و بر تحقق تمامی پنج پرونده آشتی ملی ( تشکیل دولت، برگزاری انتخابات، بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش، آزادی های عمومی و آشتی اجتماعی) به طور همزمان و برابر تاکید داریم.

هنیه با استناد به وظایف و مسئولیت‌های ملی، به ادامه تلاش‌ها و دیدارها با جنبش فتح و دیگر گروه‌ها و شخصیت‌های ملی فلسطینی در داخل و خارج به منظور تحقق هرچه سریع تر آشتی ملی و کنار گذاشتن اختلافات و دودستگی‌ها متعهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم که در دیدارهای آتی خود بتوانیم خواسته های ملت فلسطین را برآروده کرده، اختلافات و شکاف داخلی را از بین برده و شراکت سیاسی حقیقی را با استناد به توافقات صورت گرفته در قاهره و دوحه تقویت کنیم؛ به گونه‌ای که زمینه برای تحقق نهایی آشتی و وحدت ملی به منظور مقابله یکپارچه با رژیم صهیونیستی و پیشبرد پروژه ملی فلسطین فراهم شود.

نخست‌وزیر دولت فلسطین در غزه خاطرنشان کرد: ما آماده پذیرفتن تمامی مقدمات شراکت ملی و مسئولیت پذیری مشترک با جنبش فتح و دیگر گروه های فلسطینی جهت اداره تصمیمات سیاسی فلسطین و توافق بر سر استراتژی ملی مبارزاتی فعال و سازنده هستیم که از طریق آن بتوانیم اهداف ملی خود اعم از آزاد سازی سرزمین فلسطین، بازپس گیری قدس و مسجد الاقصی و دیگر مقدسات اسلامی و مسیحی، حق بازگشت آوارگان، تشکیل دولت مستقل فلسطین و آزادی اسرای فلسطینی از زندان های صهیونیستی را محقق سازیم.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که تحقق آشتی ملی یک ضرورت ملی و مصلحت اساسی ملت و تمامی گروه ها و جریان های فلسطینی است. وی ابراز امیدواری کرد که سفر هیات آشتی ملی کرانه باختری به غزه مقدمه ای برای تحقق آشتی ملی و کنار گذاشتن اختلافات و زمینه سازی برای پیروزی و آزاد سازی سرزمین فلسطین و بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود باشد.

قرار است هیات آشتی ملی اواخر این هفته به منظور بحث و بررسی پرونده آشتی ملی از کرانه باختری راهی باریکه غزه شود. این کمیته از طرف کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش و کمیته مرکزی جنبش فتح مامور سفر به غزه شده است.

هیات مذکور شامل عزام احمد، مسئول پرونده آشتی ملی در جنبش فتح، مصطفی برغوثی، دبیر کل طرح ابتکار ملی و نماینده مستقل فلسطینی، بسام صالحی، دبیر کل حزب خلق، جمیل شحاده، دبیر کل جبهه عربی فلسطینی و منیب مصری، رئیس کانون شخصیت های مستقل در کرانه باختری است.

اسماعیل هنیه در حالی بر تحقق تمامی پرونده های آشتی ملی به طور یکجا و همزمان تاکید می کند که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان شامگاه روز جمعه گذشته مدعی شد که هدف از سفر هیات آشتی ملی به غزه بررسی موضع حماس در خصوص برگزاری انتخابات عمومی خواهد بود.

انتهای پیام

کد N235654

وبگردی