آفتاب

خبرنگاران آزاد شده به فرانسه بازگشتند

خبرنگاران آزاد شده به فرانسه بازگشتند

چهار خبرنگار فرانسوی که برای مدت بیش از ۱۰ ماه در سوریه ریوده شده بودند، پس از ورود به فرانسه مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یورو نیوز، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در مراسم استقبال از این چهار خبرنگار، روز آزادی آن‌ها را روز شادی برای مردم فرانسه دانست.

دو تن از این افراد گزارشگر و دو تن دیگر نیز عکاس خبری هستند که توسط گروه مخالف دولت بشار اسد موسوم به «حکومت اسلامی عراق و شام» به گروگان گرفته شده بودند.

دیدیه فرانسوا، گزارشگر شبکه رادیوی اروپا یک پس از ورود به فرانسه گفت: زمان دستگیری ما، زمانی بسیار حساس و مهم بود که ما باید برای تهیه گزارش به سوریه می رفتیم. درست زمانی بود که بحث‌های مربوط به استفاده از سلاح های شیمیایی مطرح شده بود. ریسک‌های زیادی وجود داشت که البته ما پذیرفته بودیم اما این ریسک‌ها توسط اعضای خانواده‌های ما قابل پذیرش نبود و به همین دلیل این دوران برای آن‌ها بسیار سخت‌تر گذشت. به هر حال خوشحالیم از این که این دوران تمام شد و ما به کشورمان بازگشتیم.

پیش‌تر وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که عملیات آزاد سازی خبرنگاران فرانسوی ربوده شده در سوریه عملیاتی دشوار و کاملا محرمانه بود.

رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه اعلام کرده بود که چهار خبرنگار فرانسوی ربوده شده در سوریه آزاد شدند.

انتهای پیام

کد N235651

وبگردی