آفتاب
جلیلی:

برای پیشرفت در فرهنگ و اقتصاد، باید نگاه فرصت‌محور به هنر داشته باشیم

برای پیشرفت در فرهنگ و اقتصاد، باید نگاه فرصت‌محور به هنر داشته باشیم

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هنر را باید یک فرصت بدانیم و بدانیم که هنر می‌تواند به دولت و نظام و آرمان‌های آن کمک زیادی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید جلیلی عصر امروز با شرکت در نمایشگاه مجموعه پوسترهای ایران جوان پیرامون افزایش جمعیت و خطرات تهدید نسل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگر می‌خواهیم معضلات و مشکلات جامعه حل شود، باید به عرصه هنر روی بیاوریم، اظهار کرد: ما باید در عرصه هنر ظرفیت خود را بکار بگیریم تا بتوانیم آن اندیشه و پیامی که مدنظرمان است را محقق کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تمهیدات مسئولان برای حمایت از هنرمندان چیست؟ گفت: هنر را باید یک فرصت بدانیم و بدانیم که هنر می‌تواند به دولت و نظام و آرمان‌های آن کمک زیادی کند. اگر با این دید به هنرمند نگاه کنیم، دیگر این هنرمند نیست که باید به دنبال برخی از دستگاه‌ها برود، بلکه اگر کسی می‌خواهد حرف خود را بزند، باید به سمت هنرمند برود. پس باید از ظرفیت‌های هنر بیشترین استفاده و بهره را ببریم.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم تا از هنر در عرصه حل معضلات کشور بهره ببریم و برای رسیدن به اهداف نظام این هنرمند است که می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شعار امسال اقتصاد و فرهنگ است، مسئولان باید چه تمهیداتی را در زمینه مطالبات رهبری بیاندیشند، افزود: یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که ما باید وارد آن شویم، مسائل اقتصادی است و یکی از بهترین راه‌ها برای حل مسائل اقتصادی استفاده از نگاه فرصت‌محور به هنر است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما باید از ظرفیت‌های فرهنگی به بهترین شکل استفاده کنیم. استفاده از فرهنگ می‌تواند به حل بسیاری از مسائل اقتصادی کمک کند. اگر فرهنگ در کنار اقتصاد بیاید، به خصوص فرهنگ متعالی دین می‌توانیم در بسیاری از مسائل اقتصادی پیشرفت کنیم و بسیاری از بسترهای پیشرفت اقتصادی را فراهم کنیم.

انتهای پیام

کد N235506

وبگردی