آفتاب

بیانیه‌ی جمعی از فعالان دانشجوییِ دانشگاه‌های آزادِ اسلامیِ تهران

بیانیه‌ی جمعی از فعالان دانشجوییِ دانشگاه‌های آزادِ اسلامیِ تهران

جمعی از فعالان جنبش دانشجوییِ دانشگاه آزاد اسلامیِ تهران طی بیانیه‌ای نسبت به آنچه آن را جهت‌دهی به کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجوییِ دانشگاه‌ها برای نیل به مقاصد شخصی یا حزبی می‌خواندند انتقاد کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه آمده است:ناسازگاری با وابستگی‌های سیاسی و خودجوش‌بودنِ جنبشِ دانشجویی، هم‌راه با یک خواستِ جمعیِ گسترده مبنی بر تحققِ جامعه‌ای به دور از فسادهای مالی و سوءاستفاده از نهادهای مردمی، آرمانِ بزرگِ فعالانِ دانشجویی است. آن دسته از پدیده‌های اجتماعی که منجر به بازتولیدِ نابه‌هنجاری‌های کلان در سطحِ سیاست و فرهنگ می‌شوند، همواره از بطنِ جامعه‌ای بیرون می‌آیند که نسبت به رخ‌دادهای پیرامون‌اش بی‌اعتنا است.

دانشگاه به عنوان نهادی آموزشی و فضایی برای تمرین شوراپذیری، در ذاتِ خود نمی‌تواند استفاده‌ی ابزاری از دانشجو برای منفعت‌جوییِ تعدادِ محدودی از افراد را پذیرا شود و برای پاس‌داری از این ذات، ضروری است که دانشجویان، آگاهی‌بخش و چشمِ بیدارِ جامعه باشند.

اقدام برای تیم‌سازی‌های شخصی با اهدافِ مبهم، با ذاتِ علمی و خواستِ جمعیِ دانشجویان در تضاد است؛ در همین راستا، ما فعالان جنبش دانشجوییِ دانشگاه آزاد اسلامیِ تهران، اعلام می‌کنیم که جهت‌دهی به کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجوییِ دانشگاه‌ها برای نیل به مقاصد شخصی یا حزبی را برنمی‌تابیم و از مسؤولانِ دانشگاه آزاد اسلامی، به ویژه مسؤولینِ فرهنگیِ دلسوز و متعهدِ دانشگاه، پیش‌گیری و پی‌گیریِ مجدانه را خواستاریم.

انتهای پیام

کد N235461

وبگردی