آفتاب
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صنایع باید استراتژی مشخص داشته باشد

وزارت صنایع باید استراتژی مشخص داشته باشد

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید استراتژی مشخص و نقشه راه قابل ارزیابی داشته باشد.

ˈحسین فتاحیˈامروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود:در این راستا باید مشخص شود که در یک بازه زمانی مشخص قرار است چه اتفاقاتی در این وزارتخانه بیافتد.

وی با اشاره به انتشار خبری از وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه از محل هدفمندی یارانه ها چیزی به بخش تولید داده نمی شود گفت: این اظهارات نگرانی نمایندگان را برانگیخته و باید در فاز دوم هدفمندی بخش تولید رونق یابد.

به گفته نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی در هر صورت بر روی بخش تولید تاثیر می گذارد و دولت باید تدبیر کند که واحدهای تولیدی آسیب نبیند.

یادآور می شود؛محمدرضا نعمت زاده در حاشیه اولین نمایشگاه توانمندی بانوان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است یارانه نقدی در اجرای فاز دوم به بخش تولید اختصاص یابد؟ تاکید کرد: دولت بنای پرداخت یارانه نقدی ندارد و تصمیم دارد که یارانه سود تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت کند؛ به این معنا که چنانچه فردی بخواهد ماشین آلات خود را نوسازی کند، بخشی از سود تسهیلات از سوی وزارت صنعت از سوی دولت پرداخته شود.

این عضو کابینه یازدهم ادامه داد: برای بهبود فرآیند تولید و مصرف انرژی و کاهش شدت مصرف طرح هایی در نظر گرفته شده تا واحدهای تولیدی اجرا کنند و بر این اساس، از تسهیلات بلاعوض برخوردار شود که سقف این تسهیلات هنوز عملیاتی نشده است.



** بررسی نحوه ثبت اختراعات در کمیسیون صنایع مجلس

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه امروز کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست درباره ثبت اختراعات بررسی شد که نمایندگان قوه قضائیه اعتقاد داشتند ثبت اختراعات باید زیر نظر این قوه باشد و از سوی دیگر نمایندگان وزارت صنعت معدن و تجارت هم می گفتند ثبت اختراعات باید زیر نظر این وزارتخانه باشد.

فتاحی خاطرنشان کرد: روز سه شنبه این هفته مباحث مرتبط با این بحث جمع بندی خواهد شد.

سیام(4)**2021** 1418
کد N235403

وبگردی