آفتاب

امام جمعه شهرکرد در دیدار با پدر شهید احمدی روشن: استقلال نظام گره خورده با انرژی هسته‌ای

امام جمعه شهرکرد در دیدار با پدر شهید احمدی روشن: استقلال نظام گره خورده با انرژی هسته‌ای

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری استقلال نظام را گره خورده با انرژی هسته‌ای دانست و گفت: هزینه‌های پرداختی امروز ما در بحث مذاکرات هسته‌ای بسیار بالاتر از فواید آن است که متأسفانه مسئولان از آن غافلند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، در دیدار پدر شهید احمدی‌روشن و جمعی از فعالان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با وی، با اشاره به نقش جوانان بصیر و متدین در شکل‌گیری انقلاب تصریح کرد: علی‌رغم همه کارشکنی‌ها و دست‌اندازی‌های دشمنان داخلی و خارجی، به برکت جوانان پویا و انقلابی، هیچ گونه اختلالی در مسیر انقلاب به وجود نخواهد آمد و به لطف الهی نظام با همه توان راه خود را ادامه خواهد داد.

اگر امروز این انقلاب به راه خود ادامه می‌دهد از برکات خداوند متعال است

امام جمعه شهرکرد با بیان این که خداوند هیچ چیز را رایگان به کسی نمی‌دهد و به یقین علتی دارد، اظهار کرد: اگر امروز این انقلاب با تکیه بر جوانان انقلابی و متعهد به راه خود ادامه می‌دهد و دشمن هم غلطی نمی‌تواند بکند، این‌ها همه از برکات خداوند متعال است.

وی وجود نازنین امام راحل را یکی از مهم‌ترین علتهای نزول برکات الهی به این نظام بیان کرد و گفت: امام خمینی(ره)، با توکل بر خداوند، هر آن چه که داشت با همه وجود در طبق اخلاص گذاشت تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

نکونام مردم را نیز از دیگر علل نزول برکات الهی به انقلاب عنوان کرد و افزود: مردم نیز در راه نظام، به تبعیت از امام راحل قیام کردند و در این راه از مال، جان و فرزندان خود گذشتند تا نظامی اسلامی شکل گیرد.

وی وجود انقلاب اسلامی با چنین ملت سرافرازی را در تاریخ بی سابقه دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب به خود می‌بالد که ام‌البنین‌هایی در درونش نهفته است که با عشق و جان فرزندان خود را تقدیم انقلاب و راه اسلام کردند و به یقین تا چنین روحیه‌ای وجود دارد، خداوند نیز برکات الهی خود را نصیب نظام خواهد کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مسئله هسته‌ای کشور، استقلال نظام را گره خورده با انرژی هسته‌ای بیان کرد و افزود: مسئله هسته‌ای کشور، یک بعد فنی دارد از باب علم و دانش که از جمله فاکتورهای رشد کشور است.

دانش هسته‌ای به عرصه‌های مختلف وارد شود

وی با اشاره به این که اگر باید بر قدرت‌ها سلطه علمی داشته باشیم، یک رشته آن در سایه دانش هسته‌ای صورت می‌گیرد، افزود: باید دانش هسته‌ای را به عرصه‌های مختلف وارد کنیم و در همه جهات رشد دهیم تا دنیا در برابر رشد علمی کشورمان، سر تعظیم فرود آورد.

وی با بیان این که سلطه ایران، قلدرمآبانه نیست، تصریح کرد: اگر می‌گوییم که باید سلطنت علمی بر جهان داشته باشیم، منظورمان قانون شکنی و ظلم کردن نیست، ما باید با رشد علمی خود سلطه اسلامی بر همه قدرت‌ها داشته باشیم که این سلطه در سایه ارزش‌های دینی متبلور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان نظام سلطه را بسیار آسیب‌پذیر بیان کرد و گفت: اگر امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، این نشأت گرفته از درک درست امام از آسیب‌پذیری نظام سلطه بوده است که متأسفانه بسیاری نتوانستند حقیقت این موضوع را درک کنند و هنوز هم نتوانسته‌اند.

با ترور نخبگان هسته‌ای، راه پیشرفت هسته‌ای کشور بسته نمی‌شود

نکونام به ترور مغزهای هسته‌ای ایران اشاره و تصریح کرد: دشمن به خیال خام خود می‌تواند با ترور جوانان و نخبگان هسته‌ای، راه پیشرفت هسته‌ای کشور را ببندد، دشمن بداند که این نظام با ترور بیگانه نیست که اگر مصطفی روشن گرفته می‌شود، به جای آن مصطفی‌های دیگر رشد خواهند کرد.

وی صبر، استقامت و پایداری بر داشته‌های خود را از نیازهای مهم راه هسته‌ای بیان کرد و افزود: با توجه به فضای هسته‌ای امروز کشور، یکی از مهم‌ترین نیازهای این عرصه، ایستادگی به معنای واقعی کلمه است.

ضعف مسئولان نظام باعث تحمیل بسیاری از هزینه‌ها بر کشور شده است

نکونام با اشاره به این که امروزه ضعف مسئولان نظام باعث تحمیل بسیاری از هزینه‌ها بر کشور شده است، افزود: هزینه‌های پرداختی امروز ما در بحث مذاکرات هسته‌ای بسیار بالاتر از فواید آن است که متأسفانه مسئولان از آن غافلند.

وی با بیان این که تا قبل از مذاکرات، دشمن از تحریم‌ها ناامید شده بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه مذاکرات ژنو این نگاه را تغییر داد و باعث تحمیل هزینه‌های بالایی برای نظام شد و نتیجه آن هم، به جز افزایش تحریم‌ها چیز دیگری نبود.

امام جمعه شهرکرد، آشنا شدن جوانان با فضاهای هسته‌ای را از نیازهای امروز جامعه بیان کرد و افزود: از آن جایی که انرژی هسته‌ای از ضرورت‌های امروز جامعه ما است بنابراین باید گفت و گوها در این زمینه افزایش یابد تا جامعه همچنان پویا و هوشیار بماند.

کار خودجوش فرهنگی و ورود جوانان به عرصه فرهنگ، از مطالبات رهبری است

نماینده ولی فقیه در استان تشکیل جلسات بصیرت افزایی در این زمینه را بسیار راهگشا دانست و افزود: جوانان با برگزاری چنین نشست‌هایی در واقع به فرمان ولی امر مسلمین جهان لبیک می‌گویند چرا که کارخودجوش فرهنگی و ورود جوانان به عرصه فرهنگ، از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

وی با تأکید بر این که جوانان باید در دو عرصه جهاد کنند و وارد میدان شوند، اظهار کرد: نخستین عرصه، عرصه علمی است که جوانان باید هر آن قدر می‌توانند در این زمینه رشد پیدا کنند.

نکونام تهذیب را دومین عرصه ورود جوانان بیان کرد و گفت: به یقین شهدای هسته‌ای در این عرصه جهاد کردند و با خودسازی توانستند در مقابل دشمن بایستند و این به مراتب از جهاد علمی بالاتر است چرا که اگر خودسازی، بصیرت ایمانی و اعتقادی نباشد، انسان منحرف می‌شود.

رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن، نیز ارتباط با نسل جوان را افتخاری بزرگ بیان کرد و افزود: دشمن بداند که هر کدام از جوانان این انقلاب، خود مصطفی‌هایی هستن که راه شهدا را تا آخرین نفس ادامه خواهند داد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از موضع گیری‌های عمارگونه نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در بحث هسته‌ای، تصریح کرد: به مردم این استان به خاطر داشتن چنین امام جمعه با بصیرت تبریک می‌گویم و از آن‌ها می‌خواهم که قدر ایشان را بدانند چرا که همه مواضع و جهت‌گیری‌هایشان، دقیقا همان جهت‌گیری‌های رهبر فرزانه انقلاب است و به یقین ایشان یکی از عمارهای حضرت آقا در کشور هستند.

انتهای پیام

کد N235390

وبگردی