آفتاب
تحولات عراق/

ادامه عملیات گسترده پاکسازی الرمادی/ بذل و بخشش مردم فلوجه از سوی داعش

ادامه عملیات گسترده پاکسازی الرمادی/ بذل و بخشش مردم فلوجه از سوی داعش

همزمان با عملیات گسترده نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل شهر الرمادی، سرکردگان گروه تروریستی داعش، با اشغال منازل مردم و نیروهای مسلح، آنها را در اختیار تروریستهای عرب قرار می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراقی، عملیات نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل شهرالرمادی از وجود داعش، تروریستهای این گروه به گسترش نفوذ خود در فلوجه پرداخته که آخرین مورد آن تصرف منازل مسئولان و نیروهای امنیتی و مردم برای واگذاری به تروریستهای عرب خود به شمار می رود.

سرکردگان داعش همچنین علمای فلوجه را که از کمک به آنها در خطبه های نماز جمعه طفره روند، به قتل تهدید می کنند که سبب شده است برخی از علما، فلوجه را ترک کنند.

محمد العیثاوی از علمای فلوجه به یک رسانه عراقی گفته است ما از ظلم داعش و تهدید مستمر آن فرار کردیم، زیرا با درخواست آنها برای اینکه در نماز جمعه خواستار کمک به آنها شویم، مخالفت کردیم.

وی افزود مردم فلوجه به اسیرانی در دست داعش تبدیل شده اند که از آنها به عنوان سپرانسانی برای اجرای اهداف پلید خود استفاده می کنند.

وی گفت اوضاع شهر فلوجه فاجعه بار است و خانواده های محاصره شده از سوی تروریستهای داعش نمی توانند برای رهایی شهرشان از چنگال آنها دست به تحرک بزنند.

سرکردگان داعش، هزار و 500 باب منزل مسکونی در شهر فلوجه را به تروریستهای عرب عضو این گروه واگذار کرده اند.

این در حالی است که در عملیات اخیر نیروهای امنیتی در الرمادی، بیش از 60 تروریست داعش کشته و یا بازداشت شدند که یکی از این تروریستها جزء سران اعتصاب کنندگان در الانبار بود.

کد N235313

وبگردی