آفتاب

عید پاک برای جانی دپ معجزه نکرد

عید پاک برای جانی دپ معجزه نکرد

فیلم علمی تخیلی 100 میلیون دلاری جانی دپ در رقابت با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «ریو 2» در کنار فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» جایگاه متفاوتی کسب نکرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از د رپ، در حالی که فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای سومین جمعه پیاپی موفق شد عنوان پرفروش‌ترین فیلم را به خود اختصاص دهد، فیلم «برتری» جدیدترین فیلم جانی دپ که تبلیغ وسیعی نیز برای آن صورت گرفته، تنها موفق شد جایگاه چهارم را از آن خود کند.

در حالی که انتظار می‌رفت این فیلم با اکرانش در آخر هفته عید پاک بتواند به فیلمی پر سروصدا بدل شود، تنها نتیجه حاصل از این اکران، سومین عدم موفقیت برای جانی دپ بوده است. او سال پیش با «تکاور تنها» و «سایه‌های سیاه» نیز موفقیتی را که انتظار می‌رفت کسب نکرد.

این در حالی است که فیلم «برتری» با بودجه 100 میلیون دلاری حتی پایین‌تر از «بهشت واقعی است» فیلمی مذهبی قرار گرفته است.

«برتری» اولین کارگردانی والی فیستر مدیر فیلمبرداری فیلم‌های کریستوفر نولان است که اسکار 2011 را برای فیلم «سرآغاز» با بازی لئوناردو دی کاپریو کسب کرد. ربکا هال، مورگان فریمن، کیلیان مرفی و پل بتانی دیگر بازیگران این فیلم هستند که مراسم افتتاحیه و فرش قرمز آن هفته پیش برگزار شد. فیلمنامه «برتری» توسط جک پاگلان و جردن گلدبرگ نوشته شده است.

فیلم «برتری» فیلم دلهره‌آوری درباره هوش مصنوعی محصولی از کمپانی آلکون و دی.ام.جی چین، همزمان در بزرگترین بازارهای سینمای جهان یعنی آمریکا و چین به نمایش در‌آمده و از 18 آوریل راهی سینماها شده است. «برتری» تنها در چین به صورت سه بعدی نمایش داده می شود.

فیلم علمی تخیلی «برتری» با همکاری کمپانی دی ام جی که یک کمپانی چینی است تهیه شده و کمپانی برادران وارنر از تهیه کنندگان آمریکایی آن است و جانی دپ هفته پیش برای معرفی آن راهی چین شده بود.  این در حالی است که نولان و همسرش از تهیه کنندگان فیلم هستند.

جانی دپ به عنون بازیگر اصلی فیلم در نقش دانشمندی به نام دکتر کاستر ظاهر می شد که قصد دارد تا افکارش را به یک کامپیوتر انتقال دهد. این نظریه باعث شهرت جهانی او شده و در عین حال او را به هدف اصلی گروه‌های ضد تکنولوژی هم در آورده است. آن ها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که مانع ادامه تحقیقات دکتر کاستر شوند و او را وادار کنند دست از این کار بردارد.

«برتری» در جمعه خوب عید پاک برای سینمایی‌ها، تنها جایگاه چهارم باکس آفیس آمریکای شمالی را کسب کرده است و با اکران در 3455 سینما، 4 میلیون و 800 هزار دلار فروش را ثبت کرده است و احتمال می رود در آخری هفته فروشش را به 13 میلیون دلار برساند.  

«کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» که ادامه «کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو» از محصولات شرکت‌های دیسنی و مارول است روز جمعه با فروش 9 میلیون و 700 هزار دلاری از 3825 سینمایی که در آنها اکران شده جایگاه اول را نصیب خود کرد و در سومین هفته نمایش، 25 میلیون دلار کسب کرده است. با احتمال فروش 24 میلیون دلاری برای این فیلم تا پایان هفته سوم نمایشش، فروش این فیلم به 200 میلیون دلار خواهد رسید.

انیمیشن سه ‌بعدی «ریو 2» از محصولات فاکس و بلو اسکای در مکان دوم باکس آفیس قرار گرفت و مثل هفته پیش با اندک فاصله با فیلم اول، این جایگاه را از آن خود کرد. این فیلم که دنباله انیمیشن «ریو» سات در روز جمعه با نمایش در 3975 سینما،  9 میلیون و 200 هزار دلار فروخت. با احتمال فروش 23 میلیون دلاری برای تعطیلات آخر، هفته این انیمیشن تا آخر شنبه بیش از 76 میلیون دلار کسب کرده است.

فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» نیز جمعه با فروش هفت میلیون و 900 هزار دلاری‌اش در رده سوم باکس آفیس آمریکا قرار گرفت. برای این فیلم که اکرانش از چهارشنبه شروع شده فروشی 27 میلیون دلاری تا پایان تعطیلات عید پاک پیش بینی می‌شود. این فیلم اقتباسی درباره پسر بچه‌ای چهار ساله‌ای است که ادعا می‌کند بهشت را دیده است. 

کد N235304

وبگردی