آفتاب
تاکید معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان؛

سواحل دریا برای استفاده گردشگران آماده سازی شود

سواحل دریا برای استفاده گردشگران آماده سازی شود

سواحل گیلان جهت استفاده گردشگران به نحو مطلوبی آماده سازی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان برآماده سازی و استفاده مطلوب از سواحل دریا در استان برای استفاده گردشگران تاکید کرد.
به گزارش از رشت، محمد احمدی‌پور در جلسه کمیته ساماندهی سواحل استان اظهار کرد: طرح‌های سالم سازی فرصتی برای ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری و معرفی فرهنگی غنی گیلان است.
وی وجود سواحل را یک مزیت نسبی برشمرد و بر ضرورت برنامه ریزی دقیق و اصولی برای پیشگیری از بروز مشکلات برای گردشگران و بهره برداران از نواحی ساحلی استان تاکید کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با اشاره به وجود ۴۲ طرح سالمسازی و ۹ شهرستان ساحلی در استان خاطر نشان کرد: بخش از مشکلاتی که در فصل تابستان و بهره برداری از سواحل ایجاد می‌شود مربوط به سواحلی است که طرح سالمسازی در آن‌ها وجود ندارد.
احمدی‌پور با یان اینکه بیشترین آمار غرق شدگان سواحل استان در خارج از طرح‌های سالمسازی اتفاق می‌افتد گفت: باید تلاش شود تا با توجه به بالا بودن آمار گردشگران استان علاوه بر اقتصادی بودن طرح‌ها، فضایی امن برای گردشگران مهیا شود.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به قرارگرفتن در آستانه بهره گیری از سواحل خاطر نشان کرد: بهره گیری از ظرفیت موجود در سواحل نیازمند ساماندهی امکانات در حوزه‌های فرهنگی و زیرساختی است.
یونس رنجکش با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای رفع نواقص در راه اندازی طرح‌های سالمسازی دریا در استان خاطر نشان کرد: تجهیز امکانات، ساماندهی نیروی انسانی و نجات غریق از جمله مسایلی است که در اجرای طرح‌های سالمسازی باید به آن توجه شود.
وی وجود سواحل را ظرفیتی ارزشمند در حوزه گردشگری گیلان معرفی کرد و افزود: باید تلاش شود تا با تعامل فرمانداران و مسوولان گردشگران از این نعمت الهی به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

کد N235125

وبگردی