آفتاب

تعداد جنگجویان خارجی در سوریه به 8 هزار تن رسیده است

تعداد جنگجویان خارجی در سوریه به 8 هزار تن رسیده است

تهران- ایرنا- نشریه دیفنس در گزارشی اعلام کرد در حالی که فرماندهان آمریکایی یک سال پیش از پیروزی سریع مخالفان سوری سخن می گفتند اینک با تداوم جنگ داخلی، تعداد نیروهای خارجی در این کشور به 8 هزار تن رسیده است.

به نوشته نشریه آمریکاییˈدیفنسˈ، ژنرال ˈری اودیرنوˈرییس ستاد مشترک ارتش امریکا سال گذشته میلادی گفت که مخالفان سوری بدون دخالت مستقیم نیروهای آمریکایی به زودی بر نیروهای دولتی این کشور پیروز می شوند، در حالی که یک سال پس از آن جنگ داخلی سوریه تشدید شده و تعداد جنگجویان خارجی در این کشور به بیش از هشت هزار تن رسیده است.

نشریه دیفنس نوشت: سیاست انفعالی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به مسایل سوریه و جنگ داخلی این کشور باعث شده تا درگیری های این کشور تداوم یابد و البته سربازان آمریکایی نیز از این ورطه دور نگهداشته شوند.

با این وجود تداوم درگیری ها در سوریه موجب شد تا جنگجویان خارجی به سوریه هجوم آورند و این درحالی است که مقام های دفاعی و اطلاعاتی آمریکا اعتراف می کنند حضور جنگجویان خارجی در سوریه و فعالیت این گروههای مسلح موجب شده هزاران غیر نظامی کشته و آواره شوند.

ابعاد بحران سوریه به حدی است که فرمانده نظامیان آمریکا در منطقه می گوید، سوریه به یک ورطه خطرناک تبدیل شده وابعاد دهشتناک آن به اندازه ای است که در 40 سال گذشته بی سابقه بوده است.

از سوی دیگر ژنرال ˈلوید آستینˈ از سرفرماندهی نیروهای آمریکا با اشاره به شرایط حاکم بر سوریه می گوید: تشکیلات گسترده ای از مخالفان سوری که با شبکه های دشمن در ارتباط هستند شناسایی شده اند. اغلب این افراد مشکل بسیار بزرگی برای جامعه اطلاعاتی آمریکا محسوب می شوند.

ژنرال آستین که آخرین فرمانده آمریکا در جنگ عراق بود می گوید تهدید نیروهای خارجی و افراط گرایان در سوریه واقعا جدی است.

وی در این باره گفت: جنگجویان خارجی در سوریه یک تهدید جدی هستند. سوریه از این منظر به یک ورطه هولناک و پیچیده تبدیل شده است. اکنون مساله سلاحهای شیمیایی مطرح است که ممکن است در دست هر کسی باشد. از سوی دیگر مساله جنگ نیابتی نیز در سوریه وجود دارد که بحران این کشور را بسیار بغرنج کرده است.

ژنرال آستین می افزاید: سال گذشته صحبت از حضور 800 تا هزار جنگجوی خارجی در سوریه بود ولی امروز تعداد آنان به 8 هزار تن رسیده است که مشکل بسیار پیچیده ای است.

آستین می افزاید : چنانچه این مساله مدیریت نشود این جنگجویان ممکن است در اینده به غرب اروپا وآمریکا نفوذ کنند که در آن صورت یک تهدید بزرگ محسوب می شوند.

اروپام 1583 ** 1064
کد N235092

وبگردی