آفتاب

نخستین حضور ناوهای روسیه در بندر کراچی پاکستان در نیم قرن گذشته

نخستین حضور ناوهای روسیه در بندر کراچی پاکستان در نیم قرن گذشته

تهران – ایرنا – نیروی دریایی پاکستان از پهلو گرفتن دو ناو متعلق به نیروی دریایی روسیه در بندر کراچی خبر داد.

پایگاه اینترنتی روزنامه پاکستانی ˈنیوز اینترنشنالˈ با اعلام این که حضور ناوگان نیروی دریایی روسیه در بندر کراچی در نیم قرن گذشته سابقه نداشته است، نوشت: ناو ضد زیردریی «مارشال شاپوشنیکف» و یک فروند یدک کش متعلق به نیروی دریایی روسیه روز گذشته (شنبه) در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفتند و تا چند روز آینده در این بندر حضور خواهند داشت.

طبق اعلام نیروی دریایی پاکستان، حضور ناوگان ارتش روسیه در کراچی از اهمیتی راهبردی برخوردار است و گامی موثر در ارتقای سطح روابط دوجانبه میان مسکو و اسلام آباد محسوب می شود.

نیروی دریایی پاکستان همچنین اعلام کرد: حضور بخشی از ناوگان نیروی دریایی روسیه در بندر کراچی و آبهای تحت قلمروی پاکستان به تقویت صلح و امنیت منطقه کمک می کند و در راستای سیاستهای دولت برای تقویت تعامل و همکاریهایی دریایی با کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای است.

به گزارش اینترنشنال نیوز، برنامه ای نیز برای ملاقات فرمانده ناو مارشال شاپوشینکف با افسران ارشد نیروی دریایی پاکستان تنظیم شده و در این ملاقات گفت و گوهایی درباره فعالیتهای آموزشی و تامین امنیت دریایی بین دو طرف صورت خواهد گرفت.

اخبار مربوط به پهلو گرفتن ناوهای روسیه در بندر کراچی در رسانه های روسیه نیز انعکاس یافته است. بخش فارسی پایگاه اینترنی رادیو صدای روسیه ضمن پرداختن به این خبر، نوشته است: در مدت حضور ناو روسیه در بندر کراچی، علاوه بر دیدار فرمانده ناو مارشال شاپوشنیکف با فرماندهان نیروی دریایی پاکستان، برنامه ای نیز بازدید ملوانان پاکستانی از ناو روسیه تنظیم شده است.

براساس گزارش این روزنامه انگلیسی زبان پاکستان، همچنین دو فروند ناو متعلق به نیروی دریایی ژاپن نیز از روز جمعه گذشته در بندر کراچی پهلو گرفته اند.

نیروی دریایی پاکستان، حضور ناوهای ژاپنی در بندر کراچی را نیز عامل تقویت روابط دوجانبه میان اسلام آباد و توکیو عنوان کرده است.

آساق**1723**1577
کد N235065

وبگردی