آفتاب

پورمحمدی: جایگاه زنان در انقلاب، تابلوی نظام اسلامی است

پورمحمدی: جایگاه زنان در انقلاب، تابلوی نظام اسلامی است

وزیر دادگستری تاکید کرد که امروز سلاح برنده جمهوری اسلامی در عرصه جهانی، زن ایرانی و مسلمان و نیز جایگاه زنان کشور ماست.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در مراسم بزرگداشت روز زن در جمع کارکنان وزارت دادگستری گفت: ما نیاز به دفاع از حقوق زن در ایران نداریم و بنده معتقدم به زنان ایرانی ما ظلم نشده است؛ زیرا زنان ایرانی و مسلمان ما به برکت معارف اسلام و قرآن و اهل بیت از درجه بالای اجتماعی، حقوقی و مدنی و اقتصادی برخوردارند.

وی با بیان اینکه ما حق دفاع از شهروندانمان را جدی می‌دانیم و حقوق شهروندی و نیز حقوق ملت و آحاد جامعه تکلیف بزرگی برای ما است، ادامه داد: ما امروز مدعی دنیا هستیم و به آنها می‌گوییم که شما در حق زنان ما ظلم می‌کنید، چراکه زنان در دنیا از حق انسانی برخوردار نیستند و ما نیازمند دفاع از حقوق بشر و نیز حقوق زنان هستیم. حتی در دنیای غرب و دنیای متجاوزین و دنیای خودشیفتگان این مسئولیت را بر عهده داریم.

پورمحمدی با بیان اینکه امروز ما مدعی این هستیم که از حقوق زن در حد بالایی برخورداریم و نقطه ضعف نداریم، گفت: کسی به ما نمی‌تواند بگوید که شما حقوق زنان را رعایت نمی‌کنید. جایگاه زنان در انقلاب تابلوی نظام اسلامی است.

پورمحمدی افزود: به دلیل خوبی، آگاهی، عفت، کرامت و پاکدامنی زنان ما در انقلاب و حتی در عرصه جنگ و نیز در رشته‌های مختلف جلوتر از مردان حضور و مشارکت دارند و از این نعمات الهی برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز سلاح برنده ایران اسلامی در عرصه جهانی، زن ایرانی و مسلمان و جایگاه زنان ما است، افزود: کشورهای غربی چرا بحث حقوق زن را مطرح می‌کنند. آنها باید دلیل بیاورند. این کشورها می‌گردند و دادگاهی را در یک بخشی پیدا می‌کنند و حرف بی‌ربط می‌زنند. آنها برای خانواده ارزش قائل نیستند.

پورمحمدی با بیان اینکه رسوایی خانواده‌های همجنس، موضوعی برای سرافکندگی امروز انسان و بشریت معاصر است، گفت: همین موضوع کافی است که دنیای مدرن و پیشرفته، مدافع خانواده همجنس شود. متاسفانه بشر امروز به اینجا رسیده و بعد ادعای حقوق زن را می‌کند که پررویی آنها مرز ندارد و آنها خجالت نمی‌کشند.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در کشور ما بالا رفته است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کرده است، باید تلاش وافری داشته باشیم تا یکسری از مشکلات اقتصادی و اخلاقی در کشور ما حل شود زیرا همه این مسائل از عدم درک مشترک است که باید از وقوع آنها پیشگیری کنیم و می‌توانیم جوانان را دعوت به ازدواج سروقت و همچنین ازدواج مستحکم و پابرجا کنیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه عوامل فرهنگی باید در جامعه مدیریت شوند، ادامه داد: سرمایه زنان ما، وقار، شخصیت، کرامت و عفت است. باید سعی کنیم این سرمایه به تاراج نرود.

وی با اشاره به عدم صدور روادید برای حمید ابوطالبی از سوی کاخ سفید، گفت: سفیر ما را راه نمی‌دهند و رجزخوانی می کنند و بیانیه می دهند و ساختمان ما را می گیرند. این کشورها باید بدانند که ما آنها را از کاخ جهانی بیرون کرده ایم حالا شما بیایید ساختمان ما را بگیرید. دولت در این زمینه محکم ایستاده و ما مقتدرانه در عرصه دیپلماسی فعال هستیم.

وی در ابتدای سخنان خود تاکید کرد: از حضرت فاطمه زهرا (س) سخن زیاد گفته شده و هر آنچه در وصف ایشان بگوییم کم است. حضرت زهرا (س) همسر بزرگترین مرد عالم و مادر اولیای اعظام الهی بوده است و ما افتخار می‌کنیم که الگوی زندگی ما حضرت زهرا (س) است. افتخار می‌کنیم که اسلام دین زنان و مردان است و نیز افتخار می‌کنیم که زن در نگاه اسلام بالاترین جایگاه را دارد.

وزیر دادگستری با اشاره به آیه 135 سوره احزاب ادامه داد: تمام صفات برجسته انسانی در این آیه ذکر شده و این صفات بین زنان و مردان تقسیم شده و باید تاکید کنم که اگر شرافتی برای انسان‌ است در این آیه آمده است.

انتهای پیام

کد N235060

وبگردی