آفتاب
نماینده قوچان:

اغلب سوالات نمایندگان از وزرا مبتنی بر گرایش‌های سیاسی است

اغلب سوالات نمایندگان از وزرا مبتنی بر گرایش‌های سیاسی است

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارت زرد چهارم وزرای دولت یازدهم از مجلس گفت: اغلب سوالات نمایندگان از وزرا مبتنی بر گرایش‌های سیاسی است.

هادی شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، با اشاره به کارت زردی که صبح امروز وزیر آموزش و پرورش از مجلس دریافت کرد، گفت: اخطاری که من به اظهارات یکی از نمایندگان داشتم ناظر بر بحث 103 قانون اساسی بود؛ در گزارشی که مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه کرد، مطالبی را نسبت به مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح نمود که به نظر می‌رسید کار درستی نبود و با قانون اساسی مغایرت داشت.

وی با بیان اینکه «این حق نمایندگان است که از وزرا سوال بپرسند» ادامه داد: اما این باید مرحله آخر باشد؛ قبل از اینکه سوالی در کمیسیون یا صحن علنی مطرح شود راه‌های بهتری برای حل کردن برخی مشکلات و شبهات وجود دارد.

شوشتری خاطرنشان کرد: اخطار امروز من که آقای ابوترابی آن را قطع کرد، ناظر بر اصل 88 قانون اساسی بود؛ اینکه نمایندگان باید در رابطه با وظایف وزیر در ایفای مسئولیت و ماموریت‌های قانونی او سوال بپرسند.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «طرح این‌گونه سوال‌ها با قانون اساسی مغایرت داشت» تصریح کرد: من نیز طبق اصل 103 قانون اساسی اعلام کردم تفتیش عقاید ممنوع بوده و نباید کسی را به صرف داشتن عقیده یا گرایشی خاص مورد سوال یا توبیخ قرار دهیم.

شوشتری گفت: اینکه مدیر یا وزیری گرایش سیاسی خاصی داشته باشد ربطی به نمایندگان ندارد؛ آن‌ها وقتی مجاز به ایراد سوال هستند که وزیر یا مدیر مورد نظر در اجرای وظایف قانونی خود دچار تخلف شده باشد؛ اینکه این مدیر در انتخابات پیرو کدام گرایش سیاسی بوده نباید در موضع‌گیری‌های نمایندگان دخالت داشته باشد.

اینکه مدیر یا وزیری گرایش سیاسی خاصی داشته باشد ربطی به نمایندگان ندارد؛ آن‌ها وقتی مجاز به ایراد سوال هستند که وزیر یا مدیر مورد نظر در اجرای وظایف قانونی خود دچار تخلف شده باشد.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راهروهای مجلس تابلویی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «علاج دردهای کشور عمل به قانون اساسی» وجود دارد، تصریح کرد: قانون اساسی به نماینده این اختیار را داده که در مورد وظایف وزرا از آنها سوال کنند؛ اینکه وزیر در رابطه با موضوعی صرفا اظهار نظری داشته و در آن زمان این اظهار نظر در صحن علنی مطرح می‌شود و مقدمه سوال و کارت زرد این وزیر را فراهم می‌کند، عمل به قانون اساسی نیست؛ این مسائل مبتنی بر گرایشات سیاسی برخی نمایندگان است.

انتهای پیام

کد N235055

وبگردی