آفتاب

مراسم عید پاک در واتیکان برگزار شد

مراسم عید پاک در واتیکان برگزار شد

تهران-ایرنا- پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه مراسم عید پاپ را درمیدان اصلی (سنت پیئترو) واتیکان با حضور هزاران مسیحی کاتولیک برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واتیکان، پاپ فرانسیس مراسم مقدس ترین روز در تقویم مسیحیت را در میدان ˈسنت پیئتروˈ برگزار کرد؛ این مراسم با دعاهای مخصوص و سخنرانی برای کاتولیک های معتقد در میدان مشهور واتیکان برگزار شد.

نیروهای گارد امنیتی سوئیسی،کاردینال ها و ده ها هزار نفر از مسیحیان در میدان سنت پیئترو؛ میدان اصلی شهر گردهم آمده بودند که با 35هزار شاخه گل اهدایی هلند تزئین شده بود.

پاپ فرانسیس در مراسم خوانش دعا وشب زنده داری شب عید پاک از مسیحی های کاتولیک خواست ˈنوری را که عیسی در دنیا بر افروخت... به قلب همه مردم و اقصی نقاط جهان برسانندˈ.

فرانسیس همچنین پیام اصلی عید پاک را بازگشت به اصول دانست و خواست مسیحی های معتقد این سوال را از خود بپرسند که ˈآیا من وارد راهی شده ام که باعث شده اصول را فراموش کنمˈ. این دومین مراسم عید پاک است که پاپ فرانسیس بعد از انتخاب به عنوان رهبر کاتولیک ها ی جهان آن را برگزار می کند

مراسم عید پاک در سال جاری با مراسم عید پاک مسیحیان ارتدوکس مقارن شد و دولت اوکراین به این مناسبت در شهرهای شرقی این کشور آتش بس اعلام کرد. اما درگیری ها روز یکشنبه در یک پایگاه نظامی در شهر شرقی ˈاسلاویانسکˈ اوکراین چهار کشته بر جای گذاشت. همچنین رهبران مذهبی در کی یف و مسکو اظهارات تندی نسبت به یکدیگر بیان کردند.

ˈولادیمیر میخائیلویچ گوندیایفˈ اسقف کریل اول (اعظم) مسئول کلیسای ارتدوکس روسیه پیروان مسیحی را به دعا برای آن که کسی نتواند ˈروسیه مقدسˈ را نابود کند، فرا خواند.

اسقف کلیسای ارتدوکس کی یف نیز روسیه را ˈ دشمن ˈمردم اوکراین خواند.

وی همچنینˈحمله روسیه به اوکراینˈ را محکوم و آن را اقدامی محکوم به شکست ارزیابی کرده بود.

اروپام**9157 ** 1064
کد N235029

وبگردی