آفتاب

آیت الله نوری همدانی: اسلام بر تکریم زن تاکید دارد

آیت الله نوری همدانی: اسلام بر تکریم زن تاکید دارد

قم - ایرنا - آیت الله ˈحسین نوری همدانیˈ از مراجع تقلید گفت: نظام سکولاری غرب با دید نامناسبی به زن نگاه می کند اما اسلام بر تکریم زن تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار گروهی از خواهران طلبه و بسیج جامعه زنان سپاه استان با وی قم افزود: یکی از مسائل مهم زندگی انسان نحوه نگرش به زن است اما در طول تاریخ شاهد نگرش منفی به زنان بوده ایم.

وی با اشاره به این که زن در جهان کنونی مظلوم است، گفت: چهره زن در قرآن چهره ای روشن است و تقوا، جهاد، اخلاق و ایمان در درگاه پروردگار، مرد و زن نمی شناسد.

آیت الله نوری همدانی خطاب به خواهران طلبه اظهار داشت: علوم اسلامی بسیار مهم است و زنانی که گام در راه طلبگی گذاشته اند باید همت بلند داشته باشند و با اخلاص و جدیت کار کنند تا بتوانند به شبهات پاسخ بدهند.

این مرجع تقلید افزود: تالیف و تحقیق در حوزه های علمیه خواهران باید زنده باشد و زنان به درجه ای برسند که خود به افتراهای بیگانگان پاسخ دهند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به چهره زن در انقلاب اسلامی گفت: از روزی که انقلاب ایران آغاز شد، زنان با چادرهای مشکی در تظاهرات حضور داشتند و در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز زنان فراوانی در عرصه جبهه ها حضور پیدا کردند.ک/3

7408/ 550/
کد N234859

وبگردی