آفتاب

آیین سالگرد ارتحال آیت الله رضوانی برگزار شد

آیین سالگرد ارتحال آیت الله رضوانی برگزار شد

تهران- ایرنا- آیین بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله غلامرضا رضوانی از فقهای شورای نگهبان، امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشگری، مردم و مسوولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله احمد موسوی گرگانی رییس دیوان عالی کشور، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله رضوانی امروز در مسجد حاج سید عزیز الله بازار بزرگ تهران برگزار شد.

مرحوم آیت الله غلامرضا رضوانی از فقهای شورای نگهبان در سال 1309 در خمین به دنیا آمد. وی در سال 1327 پس از پایان دوره تحصیلی جهت تحصیل به قم رفت و تا سال1332 دروس حوزوی را فراگرفت و در بحث خارج فقه و اصول آیت الله بروجردی و امام خیمینی شرکت کرد. پس از آن تا سال 58 در حوزه نجف اشرف به تحصیل پرداخت و در بحث خارج آیات عظام مرحوم آیت الله شاهرودی و امام خمینی(ره) شرکت کرد تا آن که توسط رژیم بعث از کشور عراق اخراج شد.

عضویت در مجلس خبرگان رهبری، تدریس خارج در نجف اشرف و تهران، نماینده حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در مسجد سید عزیزالله بازار تهران، عضو شورای نظارت بر اسلامی شدن بانک ها و ریاست دیوان عدالت اداری از جمله سوابق کاری آیت الله رضوانی بود.

آن مرحوم از اول اسفند 1358 تا 29 تیر 1362 به عضویت شورای نگهبان درآمد و پس از مدتی از 9 شهریور 1368 تا پیش از فوت عضو این شورا بود.

آیت الله رضوانی به علت بیماری از نیمه بهمن 91 در بیمارستان بستری شد و 31 فروردین 92 در سن 73 چشم از جهان فرو بست.

سیام**7261**133
کد N234651

وبگردی