آفتاب
نماینده زاهدان:

شاهد نسل کشی در زاهدان هستیم/ باید مشخص شود تکفیری ها در کجا و نزد کدام اساتید درس خوانده اند

شاهد نسل کشی در زاهدان هستیم/ باید مشخص شود تکفیری ها در کجا و نزد کدام اساتید درس خوانده اند

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه در زاهدان شاهد نسل کشی هستیم، گفت:ما از دولت انتظار داریم که امنیت تمام اقوام و مذاهب را حفظ کند و اگر دولت این توان را ندارد این کار را به دست مردم بسپارد.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در تذکری در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت:شهادت معلم شهید نوروزی و سرباز شهید خندان که در روز اول سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان از سوی نیروهای تکفیری اتفاق افتاد را تسلیت می گویم.

وی افزود:مردم این استان سالهاست که به دست نیروهای تکفیری و وهابی در این استان به شهادت می‌رسند، باید مشخص شود که این افراد در کدام حوزه‌های علمیه درس خوانده‌اند و اساتید آنها چه کسانی بودند که این تفکر را به آنها القا کردند متاسفانه نسل کشی و قوم کشی در این استان سالهاست که اتفاق می‌افتد .

این نماینده مجلس ادامه داد: ما از دولت انتظار داریم که امنیت تمام اقوام و مذاهب را حفظ کند و اگر دولت این توان را ندارد این کار را به دست مردم بسپارد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه باید دید این تکفیری ها کجا و در کدام حوزه علمیه درس خوانده اند،گفت: ما وقتی از نیروهای تکفیری و وهابی انتقاد می کنیم چرا برخی اصرار دارند که این موضوع را با اهل سنت ارتباط دهند در استان سیستان و بلوچستان نه شیعه و نه سنی هیچ ارتباطی با این گروهها ندارند.دولت باید نظارت جدی داشته باشد و رگ گردن عده ای بیخود باد نکند.

شهریاری گفت: ما تقاضا داریم که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سفر به استان سیستان و بلوچستان این موضوع را بررسی کرده  و گزارش آنرا به ما ارائه دهد.

ابوترابی نایب رییس اول مجلس که ریاست مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: از سوی همکاران و نمایندگان مجلس شهادت 2 برادر متعهد و متدین را تسلیت می گویم.

وی با بیان اینکه عده ای در جهت اختلاف بین امت اسلام تلاش می کنند،گفت:این اقدامات در راستای منافع غرب است و بدون تردید بزرگان تشیع و اهل سنت بر وحدت امت اسلام تاکید می کنند و از مسوولان می خواهیم به طور جدی به این مساله رسیدگی کنند.

به گفته ابوترابی عده ای بستر شکاف و ترور و شهادت را فراهم می کنند که باید با آن ها برخورد قاطع کرد و این مساله در سفر کمیسیون امنیت ملی به استان سیستان و بلوچستان در دستور کار این کمیسیون باشد.

کد N234646

وبگردی