آفتاب
تسلط ارتش سوریه بر بخشهای وسیعی از قلمون/

جذب تروریست در چچن با حمایتهای عربستان/فرار تروریستهای سعودی از قلمون به مرز لبنان

جذب تروریست در چچن با حمایتهای عربستان/فرار تروریستهای سعودی از قلمون به مرز لبنان

منابع عربی از تسلط ارتش سوریه بر بخشهای وسیعی از القلمون و فرار تروریستهای سعودی به سمت مرز لبنان برای بازگشت به کشورشان و همچنین حمایت عربستان از جذب تروریست در چچن خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی ورد تریبون با انتشار گزارشی به نقل از برخی تحلیلگران امور سیاسی در غرب اعلام کرد که عربستان نقش گسترده ای در جذب و آموزش تروریستها در چچن به منظور آمادگی برای مشارکت در جنگ سوریه، برعهده دارد.

در این گزارش تصریح شده است با آغاز درگیریها در سوریه در ماههای پایانی سال 2013 و پس از آنکه عربستان به نوعی مسئولیت جنگ علیه دولت سوریه را بر عهده گرفت، چچن به طور برجسته ای به ایفای نقش در این زمینه پرداخت.

در ادامه گزارشهای منتشر شده درباره حمایتهای عربستان از تروریستها در سوریه، دام پرس اعلام کرد در روزهای اخیر با پیشرویهای ارتش سوریه در سرکوب تروریستها در مناطق مختلف به ویژه در منطقه القلمون، دهها تروریست عربستان با فرار به سمت مرز سوریه و لبنان به سفارت این کشور در بیروت منتقل شدند.

این تروریستها با گروه تروریستی النصره که پیشتر بر منطقه القلمون سیطره داشتند همکاری کرده و پس از شکست این گروه و قلع و قمع تروریستها در این منطقه توسط ارتش سوریه، به منظور بازگشت به کشورشان به سمت مرزهای لبنان فرار کردند.

این در حالی است که عربستان در یک اقدام نمایشی ماه گذشته با صدور قانونی درباره مبارزه با تروریسم اعلام کرد هر شخص عربستانی که در خارج از این کشور با گروههای تروریستی همکاری کند تا 20 سال به حبس محکوم خواهد شد.
 

کد N234643

وبگردی