آفتاب

بیگلری: کاش رئیس‌جمهور به استان کردستان سفر می‌کرد

بیگلری: کاش رئیس‌جمهور به استان کردستان سفر می‌کرد

نماینده‌ی مردم شهرستان‌های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاش رئیس‌جمهور در سفرهای خود و در ابتدای دولت سفر به کردستان را در اولویت قرار می‌داد و به این منطقه سفر می‌کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیگلری طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی صبح امروز خود در مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش خواستار پرداخت حق مرزی به فرهنگیان و کارکنان منطقه بانه شد.

همچنین در تذکر دیگری خطاب به وزیر دادگستری اظهار کرد: شهرستان سقز علی‌رغم تذکرات فراوان همچنان فاقد پزشک قانونی است و مردم برای تاییدیه و دریافت گواهی فوت باید فاصله چند کیلومتری سنقر تا مرکز استان را طی کنند و این موضوع مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: آقای پورمحمدی اگر در تامین اعتبار برای پزشکی قانونی مشکل دارید بگویید تا ما نمایندگان حقوقمان را صرف این کار کنیم تا بیش از این مردم داغدیده برای جواز فوت و دفن معطل نباشند.

بیگلری با انتقاد از تاخیر تحویل مسکن مهر بانه و سقز گفت: به وزیر راه تذکر می‌دهم که هر چه سریعتر نسبت به تحویل مسکن مهر این منطقه اقدام کند. همچنین عملیات اجرایی سد و انتقال آب را نیز با جدیت آغاز و دنبال کند. ضمن آنکه به وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز تذکر می‌دهم و از ایشان می‌خواهم که در مقابل بیکاری سه هزار نیروی بازرس وزارت صنعت، معدن و تجارت و بلاتکلیفی خانواده‌های آن‌ها پاسخگو باشد.

وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر ورزش و جوانان خواستار ساماندهی مدیریت ورزش استان کردستان و برون‌رفت از بی‌برنامگی فعلی شد. همچنین از وزیر علوم خواست تا برای تاسیس دانشگاه کشاورزی استان هر چه سریعتر اقدام نماید.

انتهای پیام

کد N234642

وبگردی