آفتاب

تیم‌ ملی در ژوهانسبورگ «بی‌صاحب» ماند

تیم‌ ملی در ژوهانسبورگ «بی‌صاحب» ماند

مهم‌ترین اردو‌ آماده‌سازی تیم ملی ایران برای جام‌جهانی، به بی‌فایده‌ترین آن‌ها تبدیل شده است. کی‌روش با ده تن تهران را ترک کرد و شش تای دیگر روز گذشته به ژوهانسبورگ اضافه شدند. این در حالی است که دستیار کی‌روش هنوز در تهران است و عجیب‌تر آنکه دبیرکل فدراسیون که سرپرست تیم ملی هم هست، هنوز به اردو افزوده نشده است.

تیم ملی در ژوهانسبورگ «بی‌صاحب» مانده و همه در تهران تهدید می‌کنندمهم‌ترین اردو‌ آماده‌سازی تیم ملی ایران برای جام‌جهانی، به بی‌فایده‌ترین آن‌ها تبدیل شده است. کی‌روش با ده تن تهران را ترک کرد و شش تای دیگر روز گذشته به ژوهانسبورگ اضافه شدند. این در حالی است که دستیار کی‌روش هنوز در تهران است و عجیب‌تر آنکه دبیرکل فدراسیون که سرپرست تیم ملی هم هست، هنوز به اردو افزوده نشده است. با این وضعیت پر بیراه هم نیست که اردو‌ تیم ملی به سوژه رسانه‌های خارجی بدل شده است.

به گزارش آفتاب به نقل از تابناک، پنجاه و چهار روز مانده به جام‌جهانی، فوتبال تیم ملی فوتبال ایران در وضعیتی نامشخص است و موج اظهار‌نظرهای شکل گرفته‌ پیرامون این تیم در حال ساخت یک بحران بزرگ است که شاید موجب دو یا چند‌دستگی در اردو‌ تیم ملی شود؛ مسأله‌ای که می‌توانست با درایت مسئولان فدراسیون فوتبال به‌ آسانی حل شود، ولی هم‌اکنون به ‌مناقشه‌ای بزرگ بدل شده است.

بنا بر این گزارش، بسیار روشن است که کارلوس کی‌روش، دست‌کم از سه ماه پیش از پایان سال، وضعیت اردوهای خود را برای تیم ملی ‌اعلام کرده بود و به همین منظور هم مسابقات لیگ با یک برنامه‌ریزی قابل قبول، یک ماه زود‌تر از موعد به پایان رسید و می‌ماند تنها حضور چهار تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا که دست‌کم از شش ماه قبل برنامه‌هایش به ریز در اختیار مسئولان فدراسیون بود.

اما بی‌تدبیری همیشگی مدیران فدراسیون فوتبال، که سال‌هاست استراتژی خنده و بی‌خیالی را در پیش گرفته‌اند، موجب شده تا اردو‌ تیم ملی ایران در آفریقای جنوبی به مزرعه سن‌زده‌ای شباهت داشته باشد که پس از چند روز از آغاز تمرینات، تازه روز گذشته صاحب دروازه‌بان شده است!

ناگفته نماند که خط خوردن شش بازیکن تیم سپاهان هم گوشه کوچکی از عصبانیت بزرگ کی‌روش از مسئولان فدراسیون فوتبال بود. با پیروزی سپاهان برابر السد و شانس صعود این تیم از گروه خود حضور بازیکنان این تیم در اردو تیم ملی باز هم به تعویق افتاد و این در کنار چراغ سبز کفاشیان به مسئولان سپاهان، موجب شد تا کی‌روش که به پافشاری بر تصمیمات خود مشهور است، تصمیم به خط زدن شش بازیکن سپاهانی از اردو‌ تیم ملی بگیرد و اگر این روند ادامه داشته باشد، شاید بازیکنان سپاهان باید قید جام‌جهانی را بزنند.

نگاهی به این لیست نشان می‌دهد که از میان این شش تن حداقل رحمان احمدی و احسان حاج‌صفی شانس حضور ثابت در ترکیب تیم ملی را دارند و حضور احمدی با توجه به حذف رحمتی از ترکیب تیم ملی برای کاروان ایران بسیار اهمیت دارد.

اما این تنها بخشی از رخدادهای کوچک اردو‌ تیم ملی است. مهدی محمد نبی در حالی روز گذشته در خصوص حضور بازیکنان سپاهان در اردو‌ تیم ملی با قطعیت سخن می‌گفت که خود‌ به ‌سرپرستی تیم ملی در اردو‌ این تیم حضور ندارد و همین ‌موجب شده تا روابط او و کی‌روش از حالت عادی خارج شود و اخباری به بیرون درز کند تا رئیس فدراسیون در واکنش به آن بگوید: «خبر‌ها در‌‌باره برکناری نبی از سرپرستی تیم ملی درست نیست و موضوع سرپرستی تیم‌ملی جزو اختیارات کی‌روش نیست که او در این‌ باره تصمیم بگیرد‌».

گویا سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آفریقای حنوبی از اینکه اینگونه مسئولان فدراسیون پشت او را خالی کرده‌اند و حتی در تهران علیه او مصاحبه‌های جنجالی می‌کنند و موضع می‌گیرند حسابی ناراحت است و مدعی شده، کسی از تیم ملی ایران حمایت نمی‌کند.

به ‌هر حال وضعیت اردو‌ تیم ملی ایران در افریقای جنوبی چندان خوب نیست، حال‌ آنکه دیگر تیم‌های آسیایی با امکانات فراوان آماده حضوری آبرومند در برزیل می‌شوند و بعید نیست با این وضعیت پس از پایان جام‌جهانی، تنها افسوس و حسرت برای روزهای از دست رفته در ورزش ایران ‌بماند.
کد N234595

وبگردی