آفتاب

مأموریت محلاتی در ریاض پایان یافت / برنامه ای برای سفر ظریف به عربستان وجود ندارد 

مأموریت محلاتی در ریاض پایان یافت / برنامه ای برای سفر ظریف به عربستان وجود ندارد 

محمد جواد رسولی محلاتی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض امروز با پایان مآموریت سه ساله خود در عربستان به ایران باز می گردد و حسین صادقی ، سفیر جدید ایران در عربستان در هفته های آینده عازم ریاض خواهد شد .

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد جواد رسولی محلاتی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض امروز با پایان ماموریت سه ساله خود در عربستان به ایران باز می گردد .

حسین صادقی ، سفیر جدید ایران در عربستان و جایگزین رسولی محلاتی خواهد بود که در هفته های آینده عازم ریاض خواهد شد .

صادقی اکنون در معاونت سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول فعالیت است .

بر اساس این گزارش روابط ایران و عربستان پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و پیشرفت ایران در مذاکرات هسته ای با غرب و به ویژه امضای توافقنامه ژنو دستخوش نوساناتی شد .

محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان در سفرهای منطقه ای خود به کشورهای خلیج فارس برنامه سفری به عربستان سعودی داشت که این سفر لغو شد و وزارت امور خارجه کشورمان دلیل عدم انجام سفر را آماده نبودن عربستان سعودی اعلام کرد.

 از آن پس رسانه های عربی همواره از رایزنی های ایران و عربستان برای سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه کشورمان به ریاض خبر داده اند که تا کنون به وقوع نپیوسته است . اخباری نیز مبنی بر سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد .

در روزهای اخیز روزنامه السفیر لبنان مجددا اخباری مبنی بر رایزنی های صورت گرفته و احتمال سفر ظریف را مطرح کرد که به گفته منابع  ایرانی فعلا چنین سفری در دستور کار وزیر امور خارجه نیست و برنامه ریزی برای ان صورت نگرفته است .

وزیر امور خارجه کشورمان همواره اعلام کرده است که کشورهای منطقه در اولویت رابطه با ایران قرار دارند.

کد N234592

وبگردی