آفتاب

نخستین دوره دانشگاهی شیعه شناسی در ایتالیا برگزار شد

نخستین دوره دانشگاهی شیعه شناسی در ایتالیا برگزار شد

رم - ایرنا - نخستین دوره فشرده شیعه شناسی در دانشگاه شهر پالرمو درجنوب ایتالیا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دوره فشرده شیعه شناسی در دانشگاه پالرمو به مدت یک ماه توسط حجت الاسلام عباسعلی شاملی استاد حوزه علمیه قم، جهت بستر سازی برای راه اندازی کرسی های این رشته و زبان و ادبیات فارسی و تبیین معارف شیعی امامی و مکتب اهل البیت (ع) برگزار شد.

این دوره در راستای تبادلات علمی فرهنگی میان دانشگاه ایتالیا و موسسات دینی و دانشگاهی ایران و با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور و دانشگاه بین المللی المصطفی (ص) برگزار شد و دوره جدید شیعه شناسی نیز از هفته آینده در دانشگاه کالیاری در غرب ایتالیا آغاز می شود.

در سه سال اخیر دانشگاه بین المللی المصطفی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر رم عهده دار و پیگیر این حوادث مهم علمی بود و در همین راستا دکتر شاملی که تجربه حضور در دانشگاه های گوناگون ایتالیا را داشت به ایتالیا اعزام کرد.

پرفسور ˈآنتونینو پلتاریˈ رییس بخش اسلام شناسی و زبان عربی این دانشگاه اظهار داشت که هیاتی شش نفره از مدیران و استادان این دانشگاه در پایان مهر ماه امسال طی دیداری رسمی از حوزه علمیه قم و برخی از دانشگاه های ایران زمینه راه اندازی این کرسی را فراهم می نماید.

بخش آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی المصطفی که از جمله مراکز مهم و کم نظیر در آموزش زبان فارسی است ضمن عرضه محصولات آموزشی و سایت بزرگ آموزشی خود اعلام آمادگی جهت همکاری های لازم برای راه اندازی کرسی زبان و ادبیات فارسی را کرده است.

دانشگاه پالرمو در استان سیسیل، نخستین و مهم ترین دانشگاه از چهار دانشگاه مهم این استان است. این دانشگاه در سال 1805 میلادی به صورت رسمی تأسیس و هم اکنون دارای 12دانشکده است که از جمله دانشگاه های مهم جنوب ایتالیا به شمار می رود.

شهر پالرمو سابقه دست کم سه قرن حضور اسلام و مسلمانان را دارد. مردم این شهر در زندگی روزانه خود از کنار ساختمان ها و معماری هایی عبور می کنند که یادآور حضور چند قرن اسلام در این سرزمین است.

اروپام ** 2171** 1337
کد N234573

وبگردی