آفتاب

200 نماینده مجلس اقدام تحریمی دولت انگلیس را محکوم کردند

200 نماینده مجلس اقدام تحریمی دولت انگلیس را محکوم کردند

تهران - ایرنا - 200 نماینده مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای اقدام اخیر انگلیس و تمدید تحریم های تعدادی از مقامات کشورمان را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، این بیانیه که در پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) و از سوی «ضرغام صادقی» عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد آمده است: دولت انگلیس که سابقه دشمنی استعماری با ایران دارد و دخالت های نابجای آن در امور داخلی کشورمان برهمگان آشکار گردیده ، در اقدامی دیگر در روزهای اخیر برخی مقامات فعلی و سابق جمهوری اسلامی ایران از جمله دو تن از نمایندگان محترم مجلس را به قول خود تحریم کرده است.

نمایندگان در بیانیه خود ادامه دادند: این اقدام هر چند تاثیری در امور داخلی کشور ندارد اما حکایت از عدم پایبندی اعضای 1+5 بر ادعاهایی است که در ژنو دارند و نشان می دهد آنها هرگز از دشمنی با ایران اسلامی دست نخواهند کشید.

نمایندگان در بیانیه خود ابراز امیدواری کردند: رفتارهایی از این دست که از سوی اعضای گروه 1+5 و به ویژه آمریکا و انگلیس بارها دیده شده، موجب افزایش حساسیت گروه مذاکره کننده و دیپلماسی خارجی شده و موجب شود علاوه بر تحرک بیشتر در مقابله با این دخالت ها تمام توان خود را بربکارگیری ظرفیت های داخلی و حل مشکلات مردم قراردهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان قرائت این بیانیه فریاد «مرگ بر انگلیس» سردادند.

سیام(3)**2021**9132 ** 1418
کد N234521

وبگردی