آفتاب

نیروهای صهیونیست یکی از پنجره های مسجد الاقصی را شکستند

نیروهای صهیونیست یکی از پنجره های مسجد الاقصی را شکستند

تهران - ایرنا - نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی امروز با یورش به صحن های مسجد الاقصی یکی از پنجره های این مسجد را شکستند.

شبکه المیادین روز یکشنبه اعلام کرد: نیروهای اشغالگر بمب های صوتی و گاز اشک آور به داخل مسجد پرتاب کردند. هنوز خبری در باره تعداد فلسطینی های حاضر در مسجد و تلفات یا جراحات ناشی از یورش اشغالگران منتشر نشده است.

تشنج در مسجد الاقصی هنگامی آغاز شد که ˈموشه فیگلینˈ نایب رئیس پارلمان ر‍‍ژیم صهیونیستی ˈکنیستˈ خواهان یورش صهیونیست های افراطی به مسجد الاقصی شد.

فیگلین که یک صهیونیست افراطی است، پیش از این هم با طرح های نژادپرستانه خود بارها موجب شد اوضاع در مسجد الاقصی و سراسر فلسطین اشغالی متشنج و بحرانی شود.

در پی فراخوان فیگلین، محافل اسلامی در فلسطین اشغالی خواستار حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی و ایجاد یک سپر انسانی برای دفع متجاوزان شدند.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی از روز گذشته بیشتر درهای مسجد الاقصی را بر روی فلسطینی ها بستند. آنان به مردان زیر 50 سال اجازه ورود به مسجد را نمی دهند.

طی ماه های اخیر تقریبا هفته ای سپری نمی شود مگر آن که عناصر تندرو و شهرک نشینان افراطی فراخوان هایی را برای یورش به مسجد الاقصی منتشر کنند. یکی از اهداف و آرزوهای صهیونیست ها تخریب مسجد الاقصی و احداث معبد موهوم خود بر ویرانه های آن است.

اشغالگران که مانع از دسترسی آزادانه مسلمانان به اماکن عبادت خود در بیت المقدس می شوند، با مسیحیان هم برخورد بهتری ندارند.

روز گذشته هزاران مسیحی تصمیم داشتند برای شرکت در مراسم مذهبی مسیحی در کلیسای قیامه وارد بیت المقدس شوند اما نیروهای اشغالگر با ایجاد موانع آهنین در فواصل بسیار کم از یکدیگر در بخش قدیمی بیت المقدس و به خصوص در اطراف اماکن مذهبی مسلمانان و مسیحیان، مانع از حضور بیشتر این افراددر مراسم کلیسای قیامه شدند. این رفتار اشغالگران به قدری توهین آمیز بود که انتقاد ˈرابرت سریˈ نماینده سازمان ملل در امور به اصطلاح صلح خاورمیانه را هم به دنبال داشت.

سری اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی از حضور او در مراسم مذهبی کلیسای قیامه جلوگیری کرد. بسیاری از مسیحیان مراسم روز گذشته را در کلیسای ˈسن کاترینˈ در بیت لحم برگزار کردند.

امروز مصادف است با روز عید پاک که یکی از اعیاد بزرگ مسیحیان جهان است.

خاورم 1491 *1446
کد N234419

وبگردی