آفتاب
آیت‌الله ممدوحی:

جریان‌های انحرافی به دنبال دوری زنان از بنیاد خانواده هستند

جریان‌های انحرافی به دنبال دوری زنان از بنیاد خانواده هستند

یک عضو مجلس خبرگان گفت: جریان‌های انحرافی و تبلیغات غربی می‌خواهد بانوان را به عنوان رکنی مهم، از بنیاد خانواده دور کند.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: فاطمه (س) پاره تن پیامبر(ص) و الگو و اسوه زنان عالم است.

وی افزود: ایشان در دفاع از ولایت، حفظ کیان خانواده، عبودیت و بندگی سرآمد است که باید زندگی و سیره ایشان همواره برای بشریت الگو و اسوه باشد.

وی درخصوص احیای شخصیت زن توسط اسلام نیز بیان کرد: اسلام به زن، هویتی انسانی و دینی بخشید و او را از خودانگاری و حرکت در مسیری بر خلاف فطرت انسانی بازگرداند.

ممدوحی گفت: باید بر روی اصولی انسانی و فطری حرکت کرد و اگر جریان‌های انحرافی حقوق زن را بهانه‌ای قرار داده‌اند تا آزادانه در جامعه اخلاق را زیر پا بگذارد در حقیقت این جریان‌ها می‌خواهد زن را به عنوان رکن و عنصری مهم از بنیاد خانواده دور کند.

وی درباره تبعات مهم این دیدگاه انحرافی در جامعه گفت: آمار بالای طلاق و فرزندان بی سرپرست در جهان از مهم‌ترین دستاوردهای دیدگاه‌های انحرافی درباره شخصیت زن است که غرب می‌خواهد با از میان بردن خانواده، زنان را به ابزاری در جهت کسب منافع تبدیل نماید.

این عضو مجلس خبرگان با تاکید بر الگوگیری زنان از شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: بانوان باید بدانند که شخصیت والای حضرت زهرا(س) در همه ابعاد الگوست و بهره گیری از سیره این بانوی بزرگ می‌تواند بانوان را به سعادت واقعی رهنمون سازد.

ممدوحی تاکید کرد: بنیاد خانواده ارزش و جایگاه مهمی در اسلام دارد و اگر ما از شیوه‌های دینی و اسلامی فاصله بگیریم این بنیاد از هم گسسته می‌شود همان طور که می‌بینیم برخی از خانواده‌ها به سمت فرهنگ غربی رفته‌اند و محبت و مودت در میان آنها از میان رفته است که آمار طلاق و یا فرستادن والدین به خانه سالمندان از مهم‌ترین این تبعات در جامعه است.

وی در پایان با بیان این‌که «حضرت فاطمه زهرا(س) مصادیقی از آیه تطهیر است» گفت: سخنان ناب این بانوی بزرگ اسلام از معارف الهی سرچشمه می‌گیرد و ایشان در دفاع از ولایت تا پای جان ایستادگی کرد پس باید در همه ابعاد از چنین شخصیتی درس بگیریم.

انتهای پیام

کد N234386

وبگردی