آفتاب
با حضور امیر پوردستان/

جدیدترین تجهیزات نیروی زمینی ارتش رونمایی شد/ سال آینده توپ جدید و خاص رونمایی می شود

جدیدترین تجهیزات نیروی زمینی ارتش رونمایی شد/ سال آینده توپ جدید و خاص رونمایی می شود

آخرین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش با حضور فرمانده نیروی زمینی و برخی دیگر از فرماندهان ارتش در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر جدیدترین سلاح ها و تجهیزات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام های سلاح شش لول نواخت بالا کالیبر 50 محرم، پروژه زرهی کامپوزیتی هوشمند، تانک سبلان، توپ 155 میلی متری هویزه  و خودروی تاکتیکی فوق سنگین ذوالجناح با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نیروی زمینی ارتش رو نمایی شد.

امیر پوردستان در این مراسم رونمایی از این سلاح های جدید و مدرن گفت: ما هدفگذاری منطقی و منطبق با نیاز عملیات را انجام داده ایم و در این زمینه گام های اساسی را برداشته ایم به طوری که جوان های مستعد شناسایی شدند و خداوند را شاکر هستیم که آن جوان ها و آن نهال ها اکنون تبدیل به درخت تنومندی شدند که تمامی نیروهای مسلح از میوه و سایه این درخت ها استفاده می کنند.

وی در ادامه به سیاست های کلی نیروی زمینی ارتش در سازمان تحقیقات و خودکفایی اشاره کرد و گفت: از جمله سیاست های کلی نیروی زمینی در سازمان تحقیقات و خودکفایی، ارتقای کیفی قابلیت دفاعی در حوزه رزم زمینی، کاهش چگالی نفرات در کیلومتر مربع به شکلی که علاوه بر حفظ توان رزمی هزینه دشمن را افزایش دهیم، افزایش قدرت سرعت و دقت آتش، سیاست رزمی جدا کردن انسان از مهمات و قابلیت انعطاف و تحرک است.

فرمانده نیروی زمینی در پایان گفت: به امید خدا در سال آینده یک توپ جدید با مشخصه های خاص رونمایی خواهد شد که جز اهداف و برنامه ریزی های سازمان تحقیقات و خودکفایی است.

بنا بر این گزارش قبل از رونمایی از این تجهیزات جدید نیروی زمینی برخی از سلاح ها و تجهیزاتی که در روز ارتش رژه رفته بودند نیز در محل رونمایی حضور داشتند که از جمله آنها می توان به تانک ذوالفقار خودروی تاکتیکی فوق سبک رنجر نیز اشاره کرد.

 

 

کد N234350

وبگردی