آفتاب
از سوی نیروی دریایی سپاه انجام شد

رونمایی از نخستین شبیه‌ساز شناورهای تندرو در اصفهان

رونمایی از نخستین شبیه‌ساز شناورهای تندرو در اصفهان

برای نخستین بار در کشور، شبیه‌ساز شناورهای تندرو در نیروی دریایی سپاه و مرکز شبیه‌سازهای سپاه در اصفهان طراحی و تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، امروز (یکشنبه) مراسم رونمایی از نخستین شبیه‌ساز شناورهای تندرو در مرکز شبیه‌سازهای سپاه در مرکز آموزش امیرالمومنین(ع) اصفهان با حضور سردار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

مرکز شبیه‌سازهای کمکی سپاه با طراحی نخستین شبیه‌ساز شناورهای تندرو توانست با تکیه بر توان داخلی و بومی گامی مؤثر در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در حوزه مسائل دفاعی و نظامی بردارد. این سامانه هوشمند از نظر توانمندی قابل رقابت با موارد مشابه خارجی را دارد و همچنین هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی خود دارد.

فناوری ساخت تصاویر سه بعدی در فضایی واقعی به صورت یکپارچه و کروی با میدان دید 270 درجه، استفاده از سلاح‌های سازمانی نظیر دوشکا، آر.پی.جی 7 و منور، ناوبری توسط سامانه GPS، قطب‌نما و نقشه و برقراری ارتباط صوتی با زبان بین‌المللی با کشتی‌های نظامی و تجاری در منطقه عملیات از قابلیت‌های این شبیه‌ساز است.

در این سامانه، ایجاد حرکت طبیعی شناور با کمک فناوری سامانه هیدرولیکی توسط متخصصان داخلی طراحی شده است و این حرکات شناور که در نرم‌افزار سه بعدی در اثر برخورد آن با موج‌ها ایجاد می‌شوند، به صورت هماهنگ و همزمان به سامانه مکانیکی انتقال پیدا کرده و منجر به حرکت طبیعی شناور می‌شود. از جمله قابلیت‌های منحصر به فرد این سامانه هوشمند، محیط سه بعدی شامل موج دریا با شدت‌های مختلف، شرایط مختلف جوی، باد، باران و ... و همچنین خودروهای زمینی و زره پوش و افراد با قابلیت تقسیم‌بندی دشمن است.

از دیگر مزایای این شبیه‌ساز، ایجاد موقعیت درگیری با هدف‌های مختلف، برخورد با موارد خاص و اضطراری، کاهش خطرات تمرین‌های نظامی، تمرین انواع تاکتیک‌های دفاعی و هجومی نظیر محافظت از شناورها، شناسایی دریایی و زمینی و مین‌یابی است. در نقشه‌های طراحی شده برای این سامانه، مناطق حساس برای عملیات‌های آفندی و پدافندی در هر نقطه از خلیج فارس و بویژه تنگه هرمز مشخص شده است.

به گزارش ایسنا، شبیه‌سازی حمله و انهدام ناو وینسنس آمریکا 49 که هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون کرد، در این سامانه قابل اجراست.

انتهای پیام

کد N234303

وبگردی