آفتاب
نطق میان دستور؛

سبحانی‌فر: لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس ارائه شود

سبحانی‌فر: لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس ارائه شود

نماینده مردم سبزوار خواستار تقدیم لایحه رتبه‌بندی معلمان در جهت رفع تبعیض و کاهش فاصله حقوق شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش به مجلس شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رمضان‌علی سبحانی‌فر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و امام راحل گفت: از شخصیت فاطمه(س) سخن گفتن بسیار دشوار است. فاطمه(س) یک زن بود، آنچنان که اسلام می‌خواهد زن باشد.

وی افزود: تصویر زیبای فاطمه را پیامبر(ص) وضع کرده بود و او را در کوره‌های سختی و فقر و مبارزه و آموزش عمیق و شگفت انسانی خویش برده و ناب ساخته بود. به طوری که به گفته استاد دکتر علی شریعتی فاطمه، فاطمه است.

نماینده مردم سبزوار همچنین با گرامیداشت 31 فروردین سالگرد استاد محمد تقی شریعتی گفت: روز دهم اردیبهشت روز زمین پاک را به تمامی دوست‌داران محیط زیست تبریک گفته و از زحمات محیط‌ بانان و پارک‌ بانان در سراسر کشور قدردانی می‌کنم و از همه می‌خواهم که با محیط زیست مهربان‌تر باشید تا با کمک همه شهری مناسب زندگی داشته باشیم.

سبحانی‌فر در ادامه با تبریک روز 11 اردیبهشت روز جهانی کارگران به کارگران زحمتکش گفت: از دولت درخواست دارم امنیت شغلی کارگران و سایر خواسته‌های به حق آنان را بیش از گذشته تامین کند و کارفرمایان نیز از قراردادهای سفید امضا خودداری کرده و ماده 10 قانون نوسازی صنایع یعنی 25 سال بازنشستگی را اجرایی کنند.

وی همچنین روز 12 اردیبهشت روز معلم را به تمامی معلمان کشور تبریک گفت و با گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری از دولت خواست که به پاس زحمات این عزیزان لایحه رتبه بندی معلمان را هرچه سریعتر به مجلس ارائه کند و در جهت رفع تبعیض و فاصله حقوق شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش گام موثری بردارند.

نماینده مردم سبزوار در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره و اظهار کرد: کاهش 50 درصد باران و وجود خشکسالی و کاهش برداشت آب مشکلاتی برای کشاورزان به وجود آمده است که با توجه به مشکلات دیگر در تامین نهاده‌های کشاورزی، دامی و طیور همچون کودهای سموم خوراک دام و طیور می‌طلبد که به این حوزه توجه ویژه شود.

وی با تاکید بر لزوم تامین آب روستاهای حوزه انتخابیه‌اش خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت که با وجود خشکسالی انتظار می‌رود اعتبار ویژه‌ای برای لای‌روبی محورهای دره آبی حوزه‌ انتخابیه‌اش در نظر گرفته شود.

سبحانی‌فر همچنین با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت راه‌ها و جاده‌های بین شهری شهرستان سبزوار و لزوم تکمیل راه‌آهن سبزوار تاکید کرد.

نماینده مردم سبزوار خطاب به رئیس جمهور گفت: در شرایطی در آستانه هفتصدمین قیام سربداران هستیم که پس از 120 سال چیرگی قوم تاتار مغول بر ایران و بسیاری از مناطق آسیا با جنبشی مردمی علیه ستم و تعدی فرمانروایان مغول رخ داد، لازم است یاد وخاطره شهدا و رهبران این قوم را گرامی داریم که منجر به تشکیل حکومت مستقل و شیعی شدند.

وی ادامه داد: اکنون به نظر می‌رسد که وقت آن رسیده است که دولت تدبیر و امید لایحه استان سربداران را در هفتصدمین سال نهضت سربداران تقدیم مجلس کند.

انتهای پیام

کد N234194

وبگردی