آفتاب

درخواست حامیان مرسی برای یک هفته تظاهرات/گروه "اجناد مصر" مسوول ناامنی‌های اخیر مصر

درخواست حامیان مرسی برای یک هفته تظاهرات/گروه "اجناد مصر" مسوول ناامنی‌های اخیر مصر

حامیان اخوان المسلمین مصر بار دیگر در محکومیت "کودتای نظامی" و عملکرد نیروهای پلیس علیه تظاهرکنندگان راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در این تظاهرات که به صورت شبانه در استان‌های جیزه، شش اکتبر، اسکندریه، اسیوط و قاهره برگزار شد تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با "کودتای نظامی" مصر اعلام کرده و خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند.

در شهر شش اکتبر نیز تظاهرکنندگان اعلام کردند: تا زمان تحقق خواسته‌هایشان به تظاهرات مسالمت آمیز خود ادامه می‌دهند.

علاوه بر این در شماری دیگر از استان‌های مصر تظاهرات مشابهی برگزار شد که نیروهای امنیتی تلاش کردند تا با شلیک گاز اشک آور تظاهرکنندگان را متفرق کنند.

در حمله نیروهای پلیس به تظاهرات روز جمعه حامیان اخوان المسلمین نیز شماری زخمی و 29 تن بازداشت شدند.

همچنین ائتلاف حمایت از مشروعیت، متشکل از گروه‌های حامی اخوان المسلمین از مردم مصر خواست تا امروز (یکشنبه) تظاهراتی را تحت عنوان "هفته انقلاب جدید" برگزار کنند.

این تظاهرات با هدف رد حکم‌های صادره علیه مخالفان کودتای نظامی برگزار می‌شود.

این ائتلاف عنوان کرد که جنبش‌های انقلابی دشمنان مصر را چه در داخل و چه در خارج نگران کرده است و مصر بر دهانه آتشفشانی وحشتناک قرار گرفته است که هیچ کس نمی‌داند کی منفجر می‌شود.

از سوی دیگر، وزارت کشور مصر اعلام کرد: در حمله افراد مسلح به نیروهای پلیس در مسیر میان قاهره و استان سوئز یک افسر مصری و دو سرباز کشته شدند. این حمله ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گروه موسوم به "اجناد مصر" حملات اخیر در قاهره را که به کشته شدن یک افسر پلیس انجامید را برعهده گرفت.

انتهای پیام

کد N233886

وبگردی