آفتاب
نهاد وابسته به سازمان ملل:

ذخیره غذایی در اردوگاه یرموک تمام شده است

ذخیره غذایی در اردوگاه یرموک تمام شده است

نیویورک، ایرنا- سازمان ملل متحد روز شنبه خواستار اجازه فوری ارسال مواد غذایی و کمک های امدادی به داخل اردوگاه فلسطینی یرموک در حومه پایتخت سوریه شد و خبر داد که ذخیره مواد غذایی این سازمان در داخل اردوگاه تمام شده است.

به گزارش ایرنا سخنگوی آنروا، نهاد مسئول برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد خواستار اجازه طرف های درگیر برای ارسال فوری کمک های غذایی و امدادی به اردوگاه تحت محاصره یرموک در حومه دمشق شد و گفت که روز جمعه گذشته امدادگران آنروا اجازه توزیع مواد غذایی در میان 20 هزار غیرنظامی ساکن اردوگاه را دریافت نکردند.

وی گفت که در 10 روز گذشته آنروا نتوانسته کمک های غذایی در میان مردم در یرموک توزیع کند و از آنجا که مواد غذایی آن ظرف 10 روز فاسد می شود، عملا از فردا ذخیره غذایی در داخل اردوگاه برای توزیع وجود نخواهد داشت.

سخنگوی آنروا با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت اردوگاه یرموک گفت که آنروا از طرف های درگیر می خواهد که به محاصره این اردوگاه پایان داده و اجازه دهند کمک ها به داخل یرموک ارسال شود.

یرموک، اردوگاه آوارگان فلسطینی تا پیش از شروع اعتراض های ضد دولتی و ناآرامی ها در سوریه بیش از 160 هزار جمعیت را در خود جای داده بود.

به دلیل جنگ داخلی و تصرف اردوگاه توسط گروه های افراط گرای مخالف دولت سوریه، بیش از 140 هزار فلسطینی ساکن این اردوگاه از آن فرار کرده اند.

این فلسطینی ها از هنگام تشکیل رژیم صهیونیستی که منجربه اخراج آن ها از خانه هایشان در فلسطین شد، در یرموک به سر می بردند.

بنا بر گزارش ها، حدود 20 هزار نفر اکنون در اردوگاه یرموک تحت محاصره قرار دارند که آن ها به اندازه ای با کمبود غذا مواجه شده اند که بسیاری برای زنده ماندن حیواناتی مانند سگ و گربه می خورند.

بنابر گزارش یک سازمان نظارت بر حقوق بشر در سوریه، تاکنون 78 تن از جمله 25 زن و سه کودک در اثر گرسنگی جان خود را از دست داده اند.

اروپام 2251 **1908** 1337
کد N233857

وبگردی